نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 16:25

حل و فصل مسائل ترانزیتی در پایانه مرزی دوغارون با همکاری طرف افغانستانی

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: مسائل مربوط به تردد کامیون ها در گذرگاه مرزی دوغارون-اسلام قلعه با همکاری طرف افغانستانی حل و فصل خواهد شد.

اسماعیل پورعابد در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در یک جلسه ملاقات مرزی که بین مسئولان نهادهای مستقر در مرز دوغارون ایران و اسلام قلعه افغانستان برگزار شد، مسائل مربوط به تردد کامیون های ترانزیتی و جریان انتقال کالا در این معبر زمینی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر پایانه مرزی دوغارون افزود: در این ملاقات مرزی که مسئولان پایانه مرزی دوغارون، گمرک دوغارون و هنگ مرزی تایباد و نیز مسئولان گمرک اسلام قلعه، پلیس مرزی اسلام قلعه و اداره حمل و نقل (ترانسپورت) اسلام قلعه حضور داشتند؛ هر یک از طرف های ایرانی و افغانستانی دیدگاه های خود را پیرامون ترانزیت میان دو کشور بیان کردند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده این بود که رانندگان ایرانی پس ورود و خروج از گمرک اسلام قلعه در افغانستان، می توانند پس از ۱۰ روز مجدد وارد خاک این کشور شوند و باعث محدودیت برای ناوگان حمل و نقل می شود.

پورعابد بیان کرد: طرف افغانستانی هم با جویا شدن این مسئله و نتایج آن از جمله معطلی کامیون ها در مرز، نسبت به اصلاح این اقدام تلاش می کند و به زودی این محدودیت زمانی تغییر خواهد کرد.

مدیر پایانه مرزی دوغارون خاطرنشان کرد: روزانه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ کامیون در این پایانه مرزی میان ایران و افغانستان تردد می کنند و فرایند صادرات، واردات و ترانزیت کالا را انجام می دهند.

پایانه مرزی دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری هرات افغانستان و ۲۵۰ کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496771

مهمترین اخبار ایران و جهان: