نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 20:26

نمایشگاه آثار راه یافته به نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا خراسان‌شمالی گشایش یافت

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی نخستین سوگواره ملی هنری، عاشورا در بخش‌های عکس، کتیبه و لباس در نگارخانه بجنورد با اجرای مجلس «عباس بن علی» با هنرنمایی «الله یار سلیمانی» گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز مسعود مرواری، معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی نخستین سوگواره ملی هنری، عاشورا در بخش‌های عکس، کتیبه و لباس در نگارخانه بجنورد با اجرای مجلس «عباس بن علی» با هنرنمایی «الله یار سلیمانی»؛ تعزیه خوان موافق خوان بجنوردی و با حضور جمعی از مسئولان گشایش یافت.

وی گفت: ۴۸ اثر در بخش تک عکس و ۹ مجموعه عکس، ۱۵ کتیبه و ۳۰ اثر در قالب طراحی لباس با موتیف‌ها و نمادهای عاشورا و خراسان‌شمالی در زمره آثاری که در قاب نگارخانه بجنورد برای تماشای علاقه‌مندان نشسته است.

معاون هنری و سینمایی اداره ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی افزود: در بخش طراحی لباس «یاسر نیک بخت»، «مهسا ارزمانی» و «سیده زهرا فخرنبی»  داوری آثار را  بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: «غلامرضا معروف»،«مصطفی معمی وند» و «سید سعید کریمی» داوری  بخش کتیبه و پرچم و  «سید عباس میر هاشمی»،«حمید سبحانی»،«سعید فرجی»،«محسن کابلی» و« احسان کمالی» داوری آثار بخش عکس را در این سوگواره عهدار بودند.

مرواری بیان داشت: این نمایشگاه همزمان با سومین روز از نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا تا بیست و یکم شهریور در نوبت عصر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برای علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شامگاه یکشنبه؛ نوزدهم ماه جاری به میزبانی خراسان‌شمالی با معرفی برترین‌ها در بخش‌های تعزیه، عکس عاشورا، طراحی لباس و کتیبه و پرچم به کار خود پایان می‌دهد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491827

مهمترین اخبار ایران و جهان: