نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 09:32

تحویل ۵۳ مدرسه جدید به آموزش و پرورش اصفهان

اصفهان–تحویل ۵۳ مدرسه جدید به آموزش و پرورش اصفهان و همچنین بازنشستگی هفت هزار معلم در آستانه بازگشایی مدارس درسال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از مهم‌ترین مطالب ذکر شده درجلسه ستاد استانی پروژه مهربود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد استانی پروژه مهر شامگاه شنبه در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

محمدرضا ابراهیمی در این جلسه با بیان اینکه پروژه مهر به منظور برنامه‌ریزی بهتر برای بازگشایی مدارس اجرایی می‌شود، اظهار داشت: امسال مهر ویژه‌ای را در پیش داریم چرا که نیروهای جدیدی در حوزه‌های دبستان و آموزش متوسطه جذب شده‌اند و ورودی‌هایی نیز از مسیر دانشگاه فرهنگیان و تبدیل وضعیت داشته‌ایم تا مشکل کسری نیروی انسانی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه زنگ مهر و آئین بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، در یکی از مدارس دولتی عادی اجرا خواهد شد تا مدارسی که تاکنون در حاشیه قرار داشته‌اند، در متن قرار گیرند، افزود: نظارت بر وضعیت مدارس باید به صورت ویژه در دستورکار باشد تا در صورتی که هنوز مدیریت مدرسه‌ای در حوزه دولتی یا غیردولتی تعیین تکلیف نشده است، تصمیم مناسب اتخاذ شود و همچنین در زمینه صدور ابلاغ و کلاس‌بندی نیز کارها طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های پرورشی گفت: نگاه تربیتی و نگاه ویژه به مسائل پرورشی نباید مورد غفلت قرار گیرد و در همین راستا، باید شروع سال تحصیلی با شروع نماز جماعت توأمان شود و در طول سال تحصیلی نیز در تمام مدارس نماز جماعت اقامه شود.

وی با بیان اینکه صبحگاه مدارس در سال تحصیلی جاری، باید صبحگاه ویژه‌ای باشد و به خصوص در ایام ماه مهر، از ظرفیت ماه ربیع الاول استفاده شود و با برپایی برنامه‌های مختلف، نشاط افزایی در مدارس اتفاق بیفتد، ادامه داد: همه تلاش ما ایجاد بستری شاد و پرنشاط در مدارس برای دانش آموزان است.

۱۰ درصد دانش آموزان اصفهانی برای دریافت کتب ثبت نام نکرده‌اند

همچنین مهدی منتجب، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه ۹۰ درصد دانش آموزان استان ثبت نام کتاب درسی خود را به پایان رسانده‌اند، اظهار داشت ۱۰ درصد باقیمانده نیز به علت امتحانات شهریور ماه منتظر اعلام نتایج هستند و پس از آن اقدام به ثبت کتب درسی خواهند کرد.

۵۳ مدرسه جدید تحویل آموزش و پرورش شد

محسن سیستانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵٣ مدرسه تا پیش از آغاز مهر تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود، گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز این مدارس هزینه شده است و علاوه بر آن بیش از ۳۰ میلیارد تومان نیز تجهیزات به مدارس مناطق محروم استان اصفهان در تابستان سال جاری برای آغاز سال تحصیلی جدید تخصیص داده شده است.

وی بیان داشت: حدود ۱۶۰ هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در سطح مدارس استان در حال انجام است و در خصوص ایزو گام مدارس نیز این موضوع در مدارس تا پایان دهه اول مهر به پایان خواهد رسید.

فریدالدین عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ۵٣ مدرسه تازه تأسیس استان اصفهان، ٣۶ مدرسه خیرساز و یا مشارکتی بوده است، از استفاده ظرفیت اتحادیه‌های صنفی برای مشارکت در امر مدرسه سازی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

بازنشستگی ۷ هزار معلم در مهر ماه امسال در اصفهان

مهران اسدی مدیر منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود هفت هزار معلم در مهرماه امسال از آموزش و پرورش استان اصفهان بازنشست خواهند شد کمبود معضل نیروی انسانی را چالش اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: با بحث استخدام‌های نیروهای جدید و ورود دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به چرخه آموزش، کمبود حدود ۴ هزار نیروی انسانی در استان اصفهان جدی است که درصدد برای حل این معضل نیز هستیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰۰ نفر در استان اصفهان متقاضی نقل و انتقالات بودند اظهار داشت حدود ۷۰ درصد متقاضیان نقل و انتقالات استان اصفهان جابجا شدند و سیاست اداره کل آموزش و پرورش در این خصوص تسهیلگری برای فرهنگیان گرانقدر بوده است.

جلال سلمانی رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه از انتشار پوستر نهایی پروژه مهر استان اصفهان با شعار مهر و مهرورزی نبوی خبرداد و افزود: بیش از ١٢٠ عنوان خبر مرتبط با پروژه مهر در استان اصفهان در پرتال رسمی اداره‌کل منتشر شده است و حدود ٣٠ برنامه نیز در صدا و سیمای مرکز اصفهان در این خصوص تولید شده است.

سلمانی در خصوص زنگ مهر نیز اشاره کرد مراسم زنگ مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس در یکی از مدارس عادی دولتی شهر اصفهان با حضور مسئولان نواخته خواهد شد. ضمن آنکه جشن شکوفه‌ها نیز در تاریخ ۲۹ شهریور ماه در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492327

مهمترین اخبار ایران و جهان: