نیوز سیتی!
15 مهر 1402 - 11:48

رئیس جدید دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در قم معرفی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با سفر به شهر مقدس قم در مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا را به‌عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا به عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در شهر مقدس قم، با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آیت الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان مؤسسات آموزشی و پژوهشی قم و حوزه علمیه در محل این دفتر نمایندگی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، اظهار کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس در سال ۱۳۶۳ در مشهد با هدف تجلی بخشی به وجهه‌ علمی عالم آل محمد حضرت رضا(ع) تأسیس شد که تاکنون در بخش‌هایی نیز کارهای ماندگاری را انجام داده که نمونه آن کتاب فاخر «المعجم» است.

وی گفت: در حوزه علمی و فرهنگی بیش از کمیت برای ما کیفیت اهمیت دارد؛ باید در حوزه فرهنگی در آستان قدس کارهای کیفی و ماندگاری که سایر دستگاه‌ها توانایی انجام آن را ندارند، صورت گیرد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در این مراسم از زحمات و تلاش‌های ارزشمند و ارزنده حجت الاسلام والمسلمین علی راد در دوره مسئولیت قدردانی کرد و با تأکید بر سوابق بسیار خوب حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا در حوزه‌های علمیه مشهد و قم، ابراز کرد: در دوران جدید این دفتر نمایندگی گسترش شناخت و معرفی اهداف و برنامه های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در میان شخصیت‌ها، نخبگان، مراکز و نهادهای حوزوی و دانشگاهی قم و هم افزایی و توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی در حوزه‌های فرهنگ رضوی، زیارت و وقف و نذر؛ مورد انتظار است.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا سوابقی همچون ریاست شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست دانشگاه باقرالعلوم، ریاست پژوهشگاه علوم وحیانی معارج و عضویت هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1530127

مهمترین اخبار ایران و جهان: