نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 09:05

برداشت رطب از بزرگترین نخلستان های کبکاب استان فارس

همزمان با شروع شهریور ماه کار برداشت رطب کبکاب از ۲ میلیون نخل در بخش خشت کازرون آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیش از ۵ هزار نخلدار بخش خشت پس از شش ماه انتظار و انجام کارهای گرده افشانی در فروردین ماه و خوشه بندی در خردادماه، حالا آماده هستند تا حاصل دسترنج خودشان را روانه بازار کنند.

بخشدار خشت در این باره عنوان کرد: با توجه به بارش های خوب سال گذشته و آبیاری خوب نخلستان ها پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۵۰ هزار تن رطب کبکاب خشتی روانه بازار شود.

جواد نوروزی افزود: در بخش خشت حدود ۴۰ هزارتن حجم واحدهای سردخانه ای و بسته خرما با سرمایه گذاری بخش خصوصی  وجود دارد که نقش موثری در تنظیم قیمت بازار و ذخیره سازی این محصول برای ماه مبارک رمضان را دارد ؛ در بخش خشت ۲۰ رقم  نخل وجود دارد که کبکاب خشتی، مکتیب، آلی و  زاهدی از مهمترین این ارقام محسوب می شوند ؛ رطب کبکاب خشتی به دلیل درشتی دانه، شهد خوشمزه و مرغوبیت بالا از بازار پسندی بهتری در بین تجار و مصرف کنندگان برخودار است.

وی در ارتباط با زمان برداشت رطب از نخلستان های خشت گفت: تا پایان مهر ماه ادامه دارد که در این زمینه اشتغال نزدیک به ۵ هزار کارگر فصلی به صورت مستقیم  فراهم خواهد شد.

نوروزی افزود: از مهم ترین بازارهای داخلی و خارجی رطب کبکاب خشتی شیراز، اصفهان، تهران، مشهد، کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، ترکیه، آلمان هستند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478271

مهمترین اخبار ایران و جهان: