نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:17

مازندران به صورت مستمر نیازمند فرآورده‌های خونی است

ساری- مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن و وجود ۱۴ هزار بیمار خاص، این استان به صورت مستمر نیاز به فرآورده های خونی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله محمدی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین افتتاح مرکز جدید فرآوری خون و فرآورده‌های خونی استان گفت: مرکز جدید فرآوری انتقال خون استان مازندران با مشارکت خیرین و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل انتقال خون استان مازندران افزود: مازندران استانی گردشگر پذیر است و بالغ بر ۴۷ مرکز درمانی و بیمارستان و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص دارد که به صورت دائم و مستمر نیاز به خون و فرآورده‌های خون سالم دارند.

وی ضمن قدردانی از ایثار و نوع‌دوستی مردم مازندران که همواره حامی بیماران نیازمند به خون استان می‌باشند، خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از ۱۶۴ هزار نفر از هم استانی‌ها به مراکز اهدای خون و تیم‌های سیار مراجعه کردند که از این میزان مراجعه کننده، بیش از ۱۳۴ هزار نفر خون اهدا کردند.

محمدی فیروزجایی همچنین از حمایت خیرین در تکمیل مرکز فرآوری انتقال خون استان قدردانی کرد و گفت: امید است با ادامه این روند، توسعه بیشتری در بخش زیرساخت‌های انتقال خون استان ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477327

مهمترین اخبار ایران و جهان: