نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:11

امنیت غذایی بسترساز آرامش روانی جامعه است

رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به ارزش افزوده در صنعت کشاورزی گفت: امنیت غذایی بسترساز آرامش روانی جامعه است.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان استعدادها و قابلیت‌های ارزشمندی در تولیدات کشاورزی دارد و به نوعی پرچمدار امنیت غذایی در شمال کشور است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی بسترساز آرامش روانی جامعه است، افزود: کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و در چنین شرایطی تولیدگران عرصه کشاورزی نقش محوری در ثبات و آرامش جامعه دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولیدگران عرصه کشاورزی وفاداران بی چون و چرای نظام اسلامی هستند، گفت: کشاورزان جهادگران و سربازان خط مقدم امنیت غذایی در کشور هستند.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به ارزش افزوده در صنعت کشاورزی، اضافه کرد: وفق دهی با دانش روز و علمی پایه کردن کشاورزی موجب رونق اقتصاد کشاورزی می‌شود

وی با بیان اینکه سلامت غذایی موجب امنیت بخشی در جامعه می‌شود، افزود: بهداشت و سلامت در پروژه‌های کشاورزی ضرورت متد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از بهره برداری ۳ پروژه عمرانی جهاد کشاورزی در لنگرود خبر داد و اضافه کرد: این پروژه‌ها که شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به مساحت ۱۱۰ هکتار در روستای پایین پاپ کیاده با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و پروژه انتقال آب با لوله پلی اتیلین به طول ۱۴۷۰ متر در روستای کلیدبر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال است به بهره برداری رسید.

محمدی اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها مجموعاً ۲۷۵ خانوار در ۴ روستا از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

وی از افتتاح یک واحد تولیدی خوراک طیور در رشت خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در راستای تشکیل زنجیره ارزش و اقتدار غذایی با ظرفیت ۱۶۵۰۰ تن افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478227

مهمترین اخبار ایران و جهان: