نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:28

افزایش 50 درصدی مالیات ابرازی در نیشابور

مدیر امور مالیاتی نیشابور گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۰ درصد افزایش واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های نیشابور داشتیم.

محمود باغشنی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری از نظر تعداد اظهارنامه دریافتی حدود ۲۰ درصد افزایش تعداد داشتیم و از نظر مبلغ مالیات ابرازی هم بیشتر از ۵۰ درصد ابرازی خود کسبه و مشاغل افزایش مالیاتی داشتیم. 

کلیه واریزی‌ها به حساب تجاری افراد در حکم فروش محاسبه می‌شود
 
مدیر امور مالیاتی نیشابور افزود: کسبه در ثبت‌نام الکترونیکی شماره حسابی را به عنوان شماره حساب تجاری به اداره امور مالیات معرفی می‌کنند و بر طبق تکلیف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که کلیه واریزی‌ها به حساب تجاری افراد را در حکم فروش محاسبه می‌کند، بر همین اساس میزان مالیات‌ها افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: البته هنور هم برخی از افراد حساب‌های فعالی دارند که به امور مالیاتی معرفی نکردند، افرادی هم با حساب‌های غیر کار می‌کنند از این رو چتر پرداخت مالیات در کشور کامل نشده است.

باغشنی تاکید کرد: وقتی دولت بانک اطلاعات کافی ندارد و داده محور نیست به طبع مالیات واقعی وصول نخواهد شد و عده‌ای از پرداخت مالیات واقعی سر باز می‌زنند.

اجرای پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از مهرماه سال جاری

مدیر امور مالیاتی نیشابور عنوان کرد: در سال جاری سامانه پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان  اجرای نهایی می‌‌شود بدین ترتیب که از اول مهرماه اشخاص حقوقی و شرکت‌ها، از اول دی ماه اشخاص حقیقی و مشاغل ملزم به اجرای قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: بستر صدور صورت حساب‌ها و فاکتورهایی که در کشور صادر می‌شود در پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان قرار می‌گیرد تا با اطلاعات دقیق از فعالیت افراد گام بسیار بزرگی برای شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی برداریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490627

مهمترین اخبار ایران و جهان: