نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 12:07

تاسیس هنرستان کشاورزی مطالبه مردم ورزنه برای آموزش کشت نوین

عضو شورای اسلامی شهر ورزنه تاسیس هنرستان کشاورزی در این منطقه را مطالبه مردم ورزنه عنوان کرد و گفت: تاسیس هنرستان کشاورزی و آموزش روش‌های کشت نوین از راهبردهای توسعه این شهرستان است.

حسین توسلی عضو شورای اسلامی شهر ورزنه  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پتانسیل وجود کشاورزان سنتی و زمین های کشاورزی در شهرستان ورزنه و همچنین وضعیت بحرانی میزان بهره برداری از آب در این منطقه اظهار داشت: تاسیس هنرستان کشاورزی و آموزش روش‌های کشت نوین از راهبردهای توسعه این شهرستان است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و انتقال دانش کشت نوین ۵گانه به کشاورزان منطقه خاطرنشان کرد: وجود زمین اختصاص یافته به هنرستان و تجربه کشاورزان، دو آورده مهم شهرستان برای تاسیس هنرستان کشاورزی است و این امر مطالبه شهروندان ورزنه می‌باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ورزنه درخصوص مشکلات حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش در ورزنه گفت: ورزنه آخرین شهرستان حوزه استحفاظی اصفهان است و منطقه‎‌ای کمبرخوردار است ولی در آمایش سرزمینی، شهرستان برخوردار تلقی شده و به همین دلیل آیتم های دریافتی معلمان با وضعیت اصلی شهرستان همخوانی ندارد، بنابراین در جذب معلم برای شهرستان نه تنها موفق نبوده‌ایم بلکه با خروج نخبه‌های بومی نیز مواجه هستیم هرچند در این میان معلمانی نیز هستند که بدون توجه به مشکلات خالصانه برای ارتقا و توسعه سطح علمی شهرستان تلاش کرده‌اند.

توسلی افزود: با توجه به کمبود معلم در شهرستان ورزنه، مسئولان مربوطه پیشنهاد دادند تا بر کانون‌های جمعیتی مرکز شهرستان، بخش و روستا متمرکز شویم ولی متاسفانه شهرستانی هستیم که تاکنون این تقسیمات را نداشته و تمام این مراکز در شهر متمرکز بوده است.

وی با بیان اینکه ورزنه در سال  تحصیلی جدید با کمبود ۳۵ معلم در روستاها روبروست گفت: این درحالیست که اخیرا اعلام شده در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ورزنه دلیل این تناقض را این گونه بیان کرد: با توجه به تقسیم بندی‌های آموزش و پرورش از نظر تعداد به هر ۳۵ دانش آموز یک معلم اختصاص می‌یابد ولی در تقسیم بندی‌های جغرافیایی و فیزیکی نمی‌توان در مناطق روستایی 35 دانش آموز ار نقاط مختلف روستاها را در یک نقطه متمرکز جمع کرد و لازم است مسئولان در تصمیمات خود اینگونه ظرافت‌ها را نیز در نظر بگیرند.

شهر تاریخی و توریستی ورزنه در ۱۰۰ کیلومتری شرق و آخرین شهر اصفهان است که به تالاب گاوخونی ختم می‌شود و مثل برخی شهرهای دیگر استان اصفهان زمین‌های زراعی ورزنه نیز از بی‌آبی، رها و تبدیل به بوته‌زار شده‌اند.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1496227

مهمترین اخبار ایران و جهان: