نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 12:50

میراث فرهنگی و روحانیون ظرفیتی مغتنم برای تقویت وحدت ملی است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در کشور بر محور ارزش‌های اسلامی است، گفت: ظرفیت جامعه روحانیون و میراث فرصتی مغتنم برای تقویت وحدت ملی است از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدعزت الله ضرغامی ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سنندج اظهار کرد: وحدت‌ محوری‌ترین اصل در پیشرفت هر جامعه است و هر کسی میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند، از ما نیست.

وی خطاب به امام جمعه سنندج، افزود: درایت، رهنمودها، رویکرد وحدت‌بخش و موضع‌گیری‌ جامعه روحانیون استان و خاصتا امام جمعه سنندج موجب دلخوشی و نقطه امیدی است که همواره منجر به تقویت وحدت و خنثی کردن توطئه‌های دشمن شده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: ظرفیت جامعه روحانیون و میراث فرصتی مغتنم برای تقویت وحدت ملی است از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره بگیریم.

وی عنوان کرد: وحدت شیعه و سنی در کشور بر محور ارزش‌های اسلامی بوده و با هدف خنثی کردن توطئه‌های دشمنان روز به روز تقویت‌تر خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه درخواست و مطالبات مطرح شده را در هیئت دولت مطرح و اجرای آن را اولویت برنامه‌ها قرار می دهیم گفت: کردستان استان مهمی برای کشور است و مردم غیوری دارد نگاه ویژه ای به این استان در دولت وجود دارد.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این نشست اظهار کرد: مردم کردستان همواره محب اهل‌بیت(ع) و دوستدار نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و در تمام عرصه های حساس و سرنوشت ساز در دفاع از نظام‌ پای کار و در صحنه حضور داشته‌اند.

وی افزود: سفر مسئولان کشوری به استان مایه خیر و برکت است، سفر حضرت آقا به کردستان در سال 88، باعث تقویت ارتباط میان مردم و نظام شد و خیرات و دستاوردهای آن سفر از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

به گفته امام جمعه سنندج، استان کردستان و مردم ولایت مدار آن سزاوار بهترین خدمت‌ها هستند این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، ظرفیت معادن، گردشگری، مرز و غیره استان باید در راستای توسعه اقتصادی و رفع مشکل بیکاری آن مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی در این استان باشیم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1469427

مهمترین اخبار ایران و جهان: