نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 08:33

بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیازمند دستگاه «ام‌.آر.آی»

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار در درمانگاه تخصصی بیمارستان اردستان ویزیت می‌شوند و به دلیل نداشتن متخصص جراحی مغز و اعصاب، مجبور هستیم بیماران نیازمند به این تخصص را به شهرهای دیگر اعزام کنیم.

سید حامد روحانی رئیس بیمارستان اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان‌، اظهار داشت: مسائل مربوط به زیرساخت‌های بیمارستان در بخش‌های مختلف متفاوت است، در حال حاضر پیگیر راه‌اندازی بخش فوق تخصصی آندوسکوپی در بیمارستان اردستان هستیم که پیگیری‌های مربوطه و صحبت با خیر انجام شده است.

وی افزود: راه اندازی بخش «ام‌.آر.آی» در بیمارستان شهید بهشتی اردستان جزء اهداف مجموعه مدیریت بیمارستان است که امید می‌رود این بخش ایجاد شود.

روحانی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در ارتباط با تجهیز بخش‌های تخصصی و درمانگاه‌ بیمارستان‌های اردستان و زواره در چند ماهه اخیر انجام شده و تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای با سال‌های گذشته وجود دارد.

رئیس بیمارستان اردستان تصریح کرد: درخصوص راه‌اندازی کلینیک ویژه برای متخصصان با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان صحبت شده و امید می‌رود از فصل پاییز این کلینیک ویژه در شهرستان راه‌اندازی شود که تمام متخصصان در این کلینیک حضور خواهند داشت.

وی در ارتباط با فرسوده شدن برخی تجهیزات بیمارستان یادآور شد: برخی از بخش‌ها و تجهیزات بیمارستان حدود ۳۰ سال است که کارکرد دارند و طبیعی است که در اثرگذر زمان عملکرد تجهیزات دچار فرسایش شود و این تجهیزات باید جایگزین شوند اما اکنون در حد نیاز برای بیمارستان عملکرد دارند.

روحانی ادامه داد: به دلیل افزایش تعداد متخصصان در بیمارستان شهید بهشتی اردستان و تجهیزات، اعزام بیماران به مرکز استان و دیگر شهرها، نسبت به قبل کاهش یافته ولی در برخی موارد به دلیل نداشتن متخصص جراحی مغز و اعصاب، مجبور هستیم بیماران نیازمند به این تخصص را اعزام کنیم.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان تاکید کرد: لازمه کاهش اعزام به بیمارستان شهرهای دیگر وجود تجهیزات و امکانات مناسب در بیمارستان است و اگر دستگاه «ام‌.آر.آی» در بیمارستان اردستان راه‌اندازی شود، در کاهش اعزام بیماران موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: حدود ۲۶ پزشک متخصص در درمانگاه اردستان خدمات  ارائه می‌کنند همچنین آمار ویزیت و مراجعه‌کنندگان به درمانگاه تخصصی شهدای شهراب بیمارستان اردستان نسبت به قبل افزایش داشته است.

روحانی خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار در درمانگاه تخصصی بیمارستان اردستان توسط پزشکان ویزیت می‌شوند و هر پزشک تا آخرین بیمار حاضر در درمانگاه را ویزیت می‌کند.

رئیس بیمارستان اردستان یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد متخصصان و نوع خدمات‌دهی در بیمارستان، رضایت‌مندی بیماران از عملکرد پزشکان و کارکرد بیمارستان افزایش یافته است، همچنین نوبت‌دهی به بیماران نسبت به قبل تغییر پیدا کرده و بیماران می‌توانند به راحتی جهت دریافت نوبت اقدام کنند.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470627

مهمترین اخبار ایران و جهان: