نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 10:40

۷۲ واحد صنعتی راکد در گلستان احیا شدند

گرگان- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از احیای ۷۲ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۸۴۰ نفر در استان طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درویش علی حسن زاده اظهار کرد: ۸۰۰ جواز تأسیس واحدهای صنعتی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است که ۱۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: این تعداد جواز از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون صادر شده است که ۱۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر کل صمت گلستان گفت: در دو سال گذشته پروانه بهره برداری ۲۵۱ واحد صنعتی در استان صادر شده که در صورت بهره برداری برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

وی از احیای ۷۲ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۸۴۰ نفر در استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: هفته دولت امسال ۵۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۱ هزار و ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۸۴۰ نفر در حوزه‌های شیمیایی، پتروشیمی، غذایی، بهداشتی و دارویی افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیر کل صمت یک هزار و ۱۵۰ واحد صنعتی با بیش از ۲۸ هزار نفر شغل در گلستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره فعالیت دولت سیزدهم بیست هزار و پانصد شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

حسن زاده افزود: سال گذشته برای گلستان ایجاد هشت هزار شغل هدفگذاری شده بود، اما بیش از یازده هزار شغل در سامانه رصد ثبت شد و امسال نیز پنج هزار و ۶۰۰ شغل هدفگذاری شده که تا کنون ۲ هزار و هفتصد شغل ثبت شد.

وی به رشد ۸۴ درصدی ارزش صادرات از گمرکات گلستان در دو سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت میزان صادرات با ترکمنستان ۶۶ درصد، قزاقستان ۱۲۰ درصد، ازبکستان ۱۵ درصد و روسیه از هفتاد هزار دلار به دو میلیون افزایش یافت.

حسن زاده با اشاره به چالش‌های صادرات فرش استان گفت: سال گذشته ۵۳ هزار متر مربع فرش در استان تولید شد و مهر ماه امسال نمایشگاه اختصاصی فرش دستبافت ویژه تولیدکنندگان گلستان را برای حمایت از این صنعت در گرگان برپا می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470771

مهمترین اخبار ایران و جهان: