نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:02

ارائه خدمات درمانی هلال احمر به بیش از ۵۷ هزار زائر در مرز مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: بیش از ۵۷ هزار زائر تاکنون از خدمات مختلف درمانی این جمعیت در شهر مرزی مهران بهره‌مند شده اند‌.

غلامرضا علیمحمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بیش از ۵۷ هزار زائر تاکنون از خدمات مختلف درمانی این جمعیت در شهر مرزی مهران بهره مند شده اند. 

وی افزود: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۶۰ نفر از خدمات درمان سرپایی، ۳ هزار نفر بستری موقت در درمانگاه هلال احمر در مرز مهران و ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز از خدمات رایگان تست قند خون و فشار خون این جمعیت برخوردار شده اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به اینکه تعداد حوادث امدادرسانی شده زائران توسط این جمعیت ۳۵ مورد بوده است اعلام کرد: همچنین خدمات درمانی و امدادی این جمعیت به زائران حسینی در مرز مهران از طریق مجموعه یک هزار و ۱۰۰ متری این جمعیت که طی ۲ ماه در مرز راه اندازی شده و همچنین ۲ بیمارستان سیار ارایه می شود. 

علیمحمدی گفت: به منظور تسریع در روند امداد رسانی در مهران ۲ فروند بالگرد امداد هوایی مستقر شده تا در صورت بروز حوادث جاده ای روند انتقال مصدومان در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اربعین امسال ۳۰ پایگاه امداد‌و‌نجات جاده ای با فاصله ۱۰ کیلومتری در محورهای منتهی به مرز مهران ایجاد و همچنین تیم های واکنش سریع در مهران نیز مستقر و در حال خدمت رسانی به زائران حسینی هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484627

مهمترین اخبار ایران و جهان: