نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 13:04

پدافند هوایی عرصه را برای جولان بیگانگان در منطقه تنگ کرده است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به دفاع چند لایه مرزهای هوایی کشورمان گفت: توانمندی‌های پدافند هوایی ارتش، عرصه را بر جولان بیگانگان در منطقه تنگ‌ کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی در مراسم صبحگاه عمومی که صبح امروز (سه شنبه) در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد، با بیان اینکه پژوهش و تحقیق در نیروی پدافند هوایی امری اجتناب ناپذیر است، گفت: پیشرفت علمی در سایه بصیرت و هوشیاری ضمن کم اثر کردن تحریم‌ها، پدافند هوایی را در جایگاه برتر قرار داده که مایه غرور و مباهات همگان است.

وی با اشاره به اقدامات سازنده و اثرگذار کارکنان فنی و متعهد این نیرو در ارتقای توانمندی سامانه‌ها و تجهیزات عملیاتی پدافند هوایی، خاطر نشان کرد: قدرت دفاعی و آمادگی رزمی نیروهای پدافندی شبانه روز در حال تقویت و ارتقا است. نیروی پدافند هوایی در برابر هرگونه تهدید احتمالی برخوردی قاطع و جدی دارد و در این زمینه هیچ گونه درنگی نمی‌کند.

امیر صباحی فرد افزود: دشمنان باید بدانند که پدافند هوایی در دفاع از کشور و انقلاب کوچک‌ترین تعللی از خود نشان نداده و با تمام قدرت با آنها مقابله می‌کند، چون تربیت شده مکتب عاشورا هستند و با بهره گیری از این مکتب و الگو قرار دادن سید الشهدا و شهدای کربلا، از هیچ قدرتی واهمه نداشته و به چیزی به غیر از شهادت فکر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در سایه پیشرفت علمی است که یک کشور در عرصه جهانی ممتاز می‌شود، تصریح کرد: در نیروی پدافند هوایی توجه و اهتمام به آموزش، پژوهش، توسعه علمی و مهارت کارکنان از جمله راهبردهای اساسی است و این دانشگاه تلاش می‌کند به عنوان مرجع پدافند هوایی در نیروهای مسلح، پدافند ارتش را در تمام حوزه‌ها توسعه داده و توان و آمادگی رزم این نیرو را حفظ و ارتقا دهد.

امیر صباحی‌فرد با اشاره به بکارگیری تسلیحات گسترده و متنوع پدافندی در راستای دفاع چند لایه مرزهای هوایی کشورمان اظهار داشت: توانمندی‌های پدافند هوایی ارتش، عرصه را بر جولاندهی بیگانگان در منطقه تنگ کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486127

مهمترین اخبار ایران و جهان: