نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 22:57

خراسان رضوی قهرمان ایران شد/ حدادی با ۶۰ متر قهرمان شد

مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش زنان و مردان با ایستادن خراسان رضوی بر سکوی قهرمانی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور در بخش زنان و مردان طی چهار روز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد که در پایان مسابقات در بخش مردان، تیم خراسان رضوی با ۵ طلا، و ۱ برنز کاپ قهرمانی را به خانه برد.

پس از خراسان رضوی، تیم‌های تهران با ۴ طلا و ۲ برنز و آذربایجان شرقی با ۲ طلا به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش مردان ۲۰۰ ورزشکار حاضر شدند. در مسابقات این مرحله، احسان حدادی در پرتاب دیسک با پرتابی به میزان ۶ متر و ۳ سانتی متر قهرمان شد. در همین ماده حسین رسولی با پرتابی به طول ۵۹.۳۱ متر دوم شد. حدادی و رسولی نمایندگان ایران در بازیهای آسیایی هانگژو خواهند بود.

حسن تفتیان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی جهان هم بعد از مدتها تمرین و رقابت در خارج از کشور در اولین مسابقه داخلی خود در ماده ۱۰۰ متر با زمان ۱۰ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه قهرمان شد.

در بخش زنان هم، تیم خراسان رضوی با ۶ طلا، ۱ نقره و ۵ برنز کاپ قهرمانی را به خانه برد. پس از خراسان رضوی، تیم‌های تهران با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز و البرز با ۴ طلا، ۱ نقره و ۲ برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

در این رویداد بیش از ۲۰۰ ورزشکار از استان‌های سراسر کشور به مصاف یکدیگر رفتند. در بخش زنان رکورد ملی ۴۰۰ متر با مانع توسط شهلا محمودی جابجا شد.

محمودی با ثبت زمان ۵۹.۱۶ ثانیه در دو ۴۰۰ متر با مانع رکورد ملی این ماده را برای دومین بار در یک ماه اخیر جابجا کرد. رکورد قبلی این ماده با زمان ۵۹.۴۶ ثانیه متعلق به خودش بود که در تاریخ ۲۷ مرداد ماه به ثبت رساند.

حمیده اسماعیل نژاد در دوی ۱۰۰ متر زنان هم قهرمان این ماده شد. اسماعیل نژاد دومین نماینده زن ایران در بازیهای آسیایی هانگژو است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485527

مهمترین اخبار ایران و جهان: