نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 01:30

جنجالی‌های هفته| از پرسپولیسی عاشق پیشه تا مدال آوری با دوچرخه شریکی

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش هم شاهد حضور یک پرسپولیسی عاشق پیشه در پشت پرده بودیم و هم ایراد از دستمزد زیاد سرمربی تیم ملی آلمان. یک بانوی ورزشکار هم با دوچرخه شریکی مدال آوری کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته جهان ورزش را باهم مرور می کنیم.

* مدال آوری با دوچرخه شریکی!

فرانک پرتو آذر در دوچرخه سواری مدال برنز بازی های آسیایی را کسب کرد اما مرور بخشی از حرف های این بانوی قهرمان بعد از بازگشت به ایران جالب توجه است. جایی که او در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: هزینه یک دوچرخه برای حضور در رقابت های بین المللی 7 هزار یوروست( بیش از 350 میلیون تومان) که البته فدراسیون لطف کرد و بدنه دوچرخه را برایم خرید! من خودم سایر وسایلش را خریداری کردم! مربی من هم خارجی بود.

ظاهرا بانوی دوچرخه سوار ما با دوچرخه شریکی توانسته مدال آوری کند و ظاهرا هزینه مربی را هم خودش از جیبش پرداخت کرده است.

حقوق سرمربی تیم ملی آلمان زیاد است!

فیلیپ لام ملی پوش سابق تیم آلمان در مورد انتخاب سرمربی جدید تیم آلمان نظرات جالبی ارایه کرد وگفت:  «من شک دارم که ناگلزمن توانایی هدایت تیم ملی را داشته باشد، او جوان و بی‌تجربه است. من هیجان زده هستم که ببینم او چه خواهد کرد.»

وی همچنین از حقوق زیاد سرمربی تیم ملی آلمان ایراد گرفت و گفت: «حقوق ۴ یا ۶ میلیون یورو در سال برای شغل سرمربیگری تیم ملی خیلی زیاد است. این وظیفه را باید به دید افتخار پذیرفت!»

* در انتظار نیمار و غیبت بنزما!

بعد از حواشی زیادی که حضور کریس رونالدو با تیم النصر عربستان در کشورمان داشت این هفته نوبت حضور یک فوق ستاره دیگر است که وارد تهران شود. نیمار ملی پوش برزیلی قطعا به اندازه رونالدو محبوب نیست اما او هم طرفداران خاص خود را دارد و به تازگی هم رکورد گلزنی پله را در تیم برزیل شکسته است. او با تیم الهلال وارد تهران می شود و امیدواریم این مرتبه ضمن میهمان نوازی شایسته از الهلال و نیمار شاهد اتفاقات زشت مثل مترجم بابا، گم شدن پیراهن امضا شده، عکس سلفی مدیران باشگاه با نیمار و... نباشیم.

صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی که گفته همه چیز تحت کنترل است و برای ثانیه ثانیه حضور الهلال برنامه داریم، ما هم امیدواریم که همین طوری شود که صادق خان گفته. چون نیمار اصلا با کریس رونالدو قابل مقایسه نیست. ایشون حتی در باشگاهی مثل الهلال هم که خروار خروار دلار به پایش ریخته اند حاشیه ساز شده و خواستار اخراج سرمربی این تیم شده، مراقب باشید!

در اصفهان هم باشگاه سپاهان خود را برای میزبانی از الاتحاد عربستان و کریم بنزما آخرین برنده توپ طلا می کردند اما این بازیکن به دلیل مصدومیت بازی با سپاهان را از دست داده است.

اسپانسر اصلی پرسپولیس؛ آقای عاشق پیشه!

علیرضا بیرانوند در شبکه سه اعلام کرد: هر فردی که در باشگاه مدیرعامل می شود به دلگرمی این فرد عاشق می آید! او برای تیم از دل و جان مایه می‌گذارد، 9 ماه پول شام بازیکنان پرسپولیس را داده، برای باشگاه تخت و دارو و ... خریداری کرده و .... زمانی هم که باشگاه و بازیکن بر سر مبلغ قرارداد اختلاف خورده اند، می گوید که بقیه پول را من می دهم!

البته برخی از اهالی فوتبال معتقدند این هوادار عاشق که برای پرسپولیس هزینه می‌کند عاملی برای دور زدن سقف بودجه بوده است! از سویی دیگر باید گفت اسپانسر اصلی پرسپولیس یک فرد عاشق پیشه است مردی که به قول بیرانوند حتی حاضر نیست اسمی از او برده شود!

* محرومیت موقت 10 بازیکن داماشیان

شاید نیمه کاره ماندن یک مسابقه در دقیقه 7 در نوع خود در جهان فوتبال منحصر به فرد است. اینکه داور در کمتر از 2 دقیقه دو اشتباه تاثیرگذار داشته باشد هم خیلی حیرت انگیز است حتی اگر بدون VAR  قضاوت کند!

میثم حیدری در دقیقه 5 مسابقه برای داماشیان مقابل خیبر خرم آباد پنالتی نگرفت و 2 دقیقه بعد خیبری ها گلزنی کردند تا حسابی نیمکت نشینان و عوامل تیم داماشیان از کوره دربروند و بر سر داور بریزند او هم بازی را نیمه تمام گذاشت!

بعد از انتشار فیلم های این اتفاق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال 10 بازیکن این تیم و 3 نفر از عوامل باشگاه را با دستور موقت محروم کرد اما شنیده ها حکایت از آن دارد که خود مسئولان هم به نوعی عقیده داشتند که این حاشیه ها در دقیقه 5 کلید خورد جایی که داور پنالتی مسلم تیم داماشیان را اعلام نکرد!

با این حال این شیوه اعتراض به داور قابل تایید نیست حتی اگر داور پنالتی و اخراج دقیقه 5 را اعلام نکرده باشد.

*مصدومیت شدید بانوی ملی پوش

در مسابقات تالو  مینا پناهی در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شدید شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. این بانوی ورزشکار در هنگام مسابقه رباط صلیبی اش پاره شد و به بیمارستان رفت و شانس کسب مدال را با بدشانسی از دست داد.

حادثه وحشتناک در فوتبال کلمبیا؛ تیم باخت، رئیس باشگاه را به گلوله بستند

رئیس باشگاه تیگرس پس از باخت در دیدار خانگی در لیگ دسته دوم کلمبیا به طرز مشکوکی به قتل رسید.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که این مدیر 63 ساله با ماشین، همراه دخترش به خانه برمی‌گشت که توسط دو مرد سوار بر موتور در نزدیکی ورزشگاه کشته شد. این اتفاق پس از شکست 3-2 خانگی مقابل اتلتیکو اف سی اتفاق افتاد.

گزارش شده که دختر او سالم از این حادثه فرار کرده و مقامات در حال حاضر در حال انجام تحقیقات در مورد قتل هستند.

* حاشیه های زشت در فوتبال هلند

مطبوعات هلندی گزارش دادند که درگیری های شدید بازی نیمه تمام آژاکس و فاینورد، منجر به دستگیری 15 هوادار آژاکس و زخمی شدن دو افسر پلیس شد. این حاشیه های زشت و نفرت انگیز در فوتبال اروپا رخ داد جایی که برخی اوقات خود را خیلی آدم حسابی تصور می کنند! جالب است که فدراسیون فوتبال هلند رای به انجام 35 دقیقه باقیمانده مسابقه بدون حضور تماشاگران داد که در نهایت آژاکس با 4 گل شکست خورد.

* بن همام  تحت تعقیب است

افشاگری روزنامه اکیپ فرانسه: محمد بن همام رئیس سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا، به دلیل صدور حکم بازداشت بین المللی در فرانسه تحت تعقیب است. این چهره سرشناس قطری متهم به فساد در ارتباط با اعطای جام جهانی فوتبال به قطر است و پرونده او هم‌چنان در حال رسیدگی است و خبر تحت تعقیب بودن او بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

شوچنکو، مشاور جدید رئیس‌جمهور!

 ولادیمیر زلنسکی، آندری شوچنکو، اسطوره فوتبال اوکراین و باشگاه میلان را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. شوچنکو از بازیکنان با سابقه فوتبال اوکراین که پیش از این هم وارد سیاست شده بودحالا در کنار رئیس جمهور دیده می شود. باید دید ترکیب یک رئیس جمهور هنرپیشه و کمدین با مشاوره یک فوتبالیست چه نتیجه ای خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518327

مهمترین اخبار ایران و جهان: