نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 12:43

امتناع صنایع لامرد از کشت نهال در این شهرستان

لامرد - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد گفت: صنایع فعال در شهرستان لامرد مکلف به کشت ۳۰۰ هزار اصله نهال هستند که تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نکو گو صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، شهرستان لامرد را یکی از هفت شهرستان بیابانی استان فارس عنوان کرد و بیان کرد: شهرستان لامرد دارای ۳۹۰ هزار هکتار مساحت است که ۳۴۵ هزار هکتار جز اراضی ملی و ۴۵ هزار هکتار دیگر جز اراضی مستثنیات است.

وی اضافه کرد: در راستای بیابان‌زدایی در شهرستان لامرد کاشت درخت بیابانی «کهور و کنار»، کشت ۱۵۰ هکتار «بهرک اهل»، ۱۵۰ هکتار کشت نهال در «اشکنان» و کشت ۵۰ هکتار «روگیر» از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

نکو گو اضافه کرد: شهرستان لامرد به علت دارا بودن گرمای زیاد هوا، تولید کربن و وجود صنایع آلاینده از جمله آلومینیوم و معادن با آلودگی‌های زیست‌محیطی مواجه است ازاین‌رو کشت نهال درخت مؤثرترین راهکار برای جلوگیری از آلودگی هوا در این شهرستان است که صنایع موجود در لامرد نیز از این اقدام امتناع می‌کنند.

به گفته او صنایع فعال در شهرستان لامرد مکلف به کشت ۳۰۰ هزار اصله نهال هستند که تاکنون از این اقدام امتناع کرده‌اند.

وی، همچنین به تخصیص اعتبار برای کنترل سیلاب «دره رکن‌آباد» اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مهم سه درصد نفت و گاز به این طرح اختصاص‌یافته و سه میلیارد تومان دیگر نیز از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص‌یافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474927

مهمترین اخبار ایران و جهان: