نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 01:30

پیشنهاد جنجالی در جلسه مسؤولان کمیته و وزارت ورزش با حضور رئیس سابق ژیمناستیک

مسؤولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک جلسه‌ای برگزار کردند که پس از طرح یک پیشنهاد جنجالی، نتیجه‌ای حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته مسوولان کمیته ملی المپیک از جمله محمود خسروی‌وفا رئیس و مناف هاشمی دبیرکل، مسئولان وزارت ورزش از جمله آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با زهرا اینچه‌درگاهی رئیس سابق فدراسیون ژیمناستیک جلسه‌ای برگزار کردند تا در خصوص مشکلات ۲ ژیمناست به بازی‌های آسیایی که لایسنس و مدارک ندارند مذاکراتی صورت بگیرد. 

در این جلسه که عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک هم حضور داشت بعد از چند ساعت صحبت و گفت‌وگو نتیجه‌ای حاصل نشد. با توجه به اتمام لایسنس (اعتبار) محمدرضا خسرونژاد و مهدی الفتی این ۲ ژیمناست نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنند. این ۲ ورزشکار کشورمان به مسابقات دانشجویان جهان هم اعزام شدند اما نتوانستند رقابت کنند. شنیده‌ها حاکی از این است رئیس فدراسیون ژیمناستیک ۲ ورزشکار دیگر را به جای ژیمناست‌هایی که لایسنس ندارند معرفی کرده اما این جابجایی صورت نگرفت. الفتی یکی از ورزشکاران شانس  مدال طلا در بازی‌های آسیایی است.

لایسنس تمامی ژیمناست‌ها آذرماه به پایان می‌رسد و فدراسیون جهانی به دلیل اینکه انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کشورمان و رئیس آن را به رسمیت نمی‌شناسد از تمدید لایسنس ورزشکاران خودداری کرده است. 

شنیده می‌شود در جلسه روز یکشنبه این پیشنهاد مطرح شد که سلیمانی دبیر سابق فدراسیون به عنوان سرپرست معرفی شود اما در نهایت مورد قبول واقع نشد. طبق آنچه در فدراسیون جهانی قانون است اینکه سرپرست نمی‌تواند به عنوان دبیر مجمع باشد. تاکید فدراسیون جهانی این است که فرد، منتخب مجمع باشد.

مکاتبه قبلی کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی هم به این موضوع ختم شد که انتخابات برگزار شده مورد تایید نیست و مسئولان جهانی اینچه‌درگاهی را به عنوان رئیس قبول دارند. 

پیش از این مناف هاشمی از مکاتبه دیگر کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی خبر داد که پاسخی دریافت نشده اما به نظر می‌رسد پاسخ فدراسیون جهانی همان پاسخ گذشته باشد. آنها تاکید دارند انتخابات دوباره باید برگزار شود. 

این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی، انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ابطال گردد و یک سرپرست در راس این فدراسیون تا برگزاری انتخابات قرار گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474327

مهمترین اخبار ایران و جهان: