نیوز سیتی!
27 مرداد 1401 - 23:46

ایجاد «ستاد توسعه استانی» با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی جهت رفع چالش‌ها/ مهارت‌‌آموزی دانشجویان کلید می‌خورد

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی از ایجاد «ستاد توسعه استانی» با هدف شناسایی مشکلات، ارائه راهکار و رفع آن با استفاده از ظرفیت علمی این دانشگاه خبر داد. اسماعیل چمنی، سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان اردبیل به‌مناسبت ایام گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار کرد: «ستاد توسعه استانی» در جهت دریافت مسائل، مشکلات، چالش‌ها و همچنین بررسی، ارائه راهکار و حل و فصل آن مشکلات با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد می‌شود. وی افزود: بررسی مسائل و مشکلات استان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی با استفاده از اساتید مجرب و پژوهشگران هدف اصلی راه‌اندازی این ستاد است. سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این‌که مسائل و مشکلات استان در این ستاد، به‌صورت علمی بررسی می‌شود، تصریح کرد: ارائه راهکار علمی - عملی توسط اعضای هیات علمی درون دانشگاهی و کشوری برای حل مشکلات در این ستاد انجام خواهد شد. چمنی با بیان این‌که سازمان‌ها برای توسعه سازمانی نیازمند عارضه‌یابی هستند، اضافه کرد: بدون عارضه‌یابی و شناخت دلایل موانع توسعه، توسعه سازمانی محقق شدنی نیست و این موانع جز با نگاه علمی قابل شناسایی و مرتفع نمی‌شود. وی با بیان این‌که سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی عناصر سازنده جامعه هستند که بدون توسعه هر یک از آن‌ها، رویای توسعه استان به واقعیت نمی‌پیوندد، عنوان کرد: دانشگاه در حوزه عارضه‌یابی، مساله‌شناسی و ارائه راهکارهای رفع آن‌ها عرضه‌کننده است و سازمان‌ها تقاضاکننده هستند بنابراین باید این زمینه‌ها تقاضامحور باشد. چمنی اضافه کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل‌های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌تواند با احصای مشکلات جامعه، صنعت و دستگاه های اجرایی، راهکارهای رفع آن‌ها را ارائه دهد اما مساله مهم این است که باید دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی خودشان تمایل به این کار داشته و خواستار ارائه راهکار توسط دانشگاه باشند. سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: ستاد توسعه استانی می‌تواند ریل توسعه استان را برنامه‌ریزی کرده و ناهمواری‌های این مسیر را هموار کند. وی از آغاز مهارت آموزی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: گاهی مشاهده می‌شود که دانشجو پس از اتمام تحصیل به لحاظ نبود مهارت کافی نمی‌تواند وارد بازار کار شود که در همین راستا قصد بر این است از طریق انجمن‌های علمی بحث مهارت‌آموزی دانشجویان تداوم یابد. وی افزود: دوره‌های مهارت‌آموزی می‌تواند شامل طراحی، خیاطی، تعمیرات موبایل، تاسیسات و مهارت‌های دارای بازار کار مناسب باشد. انتهای پیام/۳۷۲۷/
منبع: فارس
شناسه خبر: 617227

مهمترین اخبار ایران و جهان: