نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 15:55

قرارگیری زنجان در رویداد تعالی حکمرانی کشور

زنجان-شهردار زنجان از برنامه‌های تحول شهری خبر داد و گفت: زنجان بین ۱۲ شهر کشور در رویداد تعالی حکمرانی کشور قرار گرفت. 

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروزفر ظهر سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی زنجان را ضروری خواند و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان نزدیک به دو دهه محروم از اضافه شدن وسیله نقلیه جدید بود.

وی یادآور شد: برنامه‌ای در نظر گرفته شده بود که از محل اوراق مشارکت تعدادی اتوبوس وارد چرخه شود که این امر راکد مانده بود، اما در پایان سال ۱۴۰۰ شد، همتی شد تا دست کم ۶۰ میلیارد برای نوسازی ناوگان محقق شود و با پیگیری‌های به عمل آمده این اوراق تبدیل به خرید ۳۶ دستگاه مینی‌بوس شد.

شهردار زنجان ادامه داد: برای اضافه کردن دستگاه‌های جدید، با یک شرکت قرارداد بستیم که به دلیل افزایش قیمت، مشکلات گمرکی و واردات قطعات برای این شرکت چالش‌هایی به وجود آمد و سبب شد مینی‌بوس‌ها در موعد مقرر که در زمان ایام‌الله دهه فجر بود تحویل داده نشود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین بازدیدهای انجام شده ساخت این ۳۶ دستگاه به مراحل پایانی رسیده است، ابراز کرد: یک کانتینر از قطعات مربوط به تزئینات داخلی حدود سه ماه است که در گمرگ معطل مانده که همراه با شرکت تولیدکننده پیگیر حل این مشکل هستیم.

فیروزفر در مورد افزایش و نوسازی اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: شهرداری برای تأمین ۴۱ دستگاه اتوبوس یارانه‌ای، مبلغ مورد نیاز را حساب وزارت کشور واریز کرده که تاکنون ۱۲ اتوبوس تحویل گرفته شده و ۲۹ اتوبوس باقی‌مانده است.

وی ایجاد درآمدهای پایدار و مولد برای شهرداری را مهم دانست و افزود: سال قبل چشم به املاک شهرداری نداشتیم و کمترین تحقق درآمدی در حوزه املاک شد و می‌توانیم ثابت کنیم که سال قبل سال ذخیره‌سازی املاک شهرداری بود.

شهردار زنجان به رشد بودجه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالی است که درآمدهای شهرداری از محل ارزش‌افزوده نزدیک ۳۰ درصد کمتر محقق شد که جبران آن نیز با درآمدهای دیگر شهرداری در پایان سال پوشش داده شد تا شرمنده ذی‌نفعان و پیمانکاران شهرداری نباشیم.

وی با اشاره به قرارگیری زنجان در بین ۱۲ شهر کشور برای رویداد تعالی حکمرانی کشور، عنوان کرد: به نمایندگی از مردم شهر زنجان پیشنهاداتی ارائه شد که امیدواریم با عملیاتی کردن آن بتوانیم گامی مثبت در راستای تعالی بیشتر شهر زنجان برداریم.

شهردار زنجان با توضیح اینکه زنجان به عنوان سومین طرح تحولی برتر در استیج پایانی این رویداد ارائه برنامه کرد، گفت: در این رویداد هم طرح تحولی شهرداری زنجان که مبنی بر تحقق مدیریت یکپارچه و واحد شهری بود مورد توجه قرار گرفت و هم عملکرد ویژه شهرداری و شورای شهر زنجان در طی سال ۱۴۰۱ جلوه ویژه‌ای در این رویداد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1249627

مهمترین اخبار ایران و جهان: