نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 13:38

خط ویژه| استقبال رسانه‌های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

جریان غربگرا در سالهای اخیر در حدفاصل سالهای 92 تا 1400 قوه مجریه را با تمام امکانات در اختیار داشت. این طیف در این مقطع 8 ساله بجای آنکه بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی متمرکز شود، از یکسو به نساختن مسکن برای مردم افتخار کرده و از سوی دیگر همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به نقاط خیالی گره زد.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال رسانه های ضدایرانی از موضع‌گیری جدید ظریف

یادداشت اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه سابق با استقبال ویژه رسانه های ضدایرانی همراه بود. در همین رابطه بی بی سی فارسی در مطلبی نوشت:«محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران در یادداشتی در اینستاگرام نوشته است: «برای پیشگیری از ترکمانچای‌ها باید "انتخاب کنیم" که آرزوهایمان را در چارچوب امکانات دنبال کنیم». آقای ظریف در پست اینستاگرامی خود آورده است: ما در طول تاریخ اهدافمان را بر اساس آرزوهایمان چیده‌ایم و به توانایی‌هایمان توجهی نکرده‌ایم. محمدجواد ظریف اضافه کرده: «در ۷۵ سال برنامه‌ریزی توسعه ما، منابع ملی نابود شده و توسعه نیز حاصل نشده، چون بیشتر برنامه‌ها به جای ترسیم مسیر جبران عقب‌ماندگی‌ها متناسب با امکانات و فرصتها، حدیث آرزومندی رهبران کشور بوده‌اند». آقای ظریف در این نوشته با انتشار دو عکس از یک موتور هواپیما در بالای ابرها و دستی که رو به آسمان است، دوباره اظهارات جنجالی و پرحاشیه خود با عنوان «خودمان انتخاب کردیم» را پس از گذشت پنج سال مطرح کرده و درباره آن توضیح داده است.»

رسانه تروریستی «اینترنشنال» نیز با ذوق زدگی به بازنشر یادداشت اینستاگرامی ظریف پرداخت.

در سوی مقابل، یادداشت اخیر ظریف با واکنش منفی فعالین رسانه ای مواجه شد. ظریف در یادداشت مذکور از قرارداد ننگین ترکمنچای تمجید کرده است. این در حالی است که وی ۸ بهمن ۱۳۹۷ در مجلس، با تاکید بر اینکه قرارداد ترکمنچای نقطه مقابل افتخارات ملی است، تاکید کرده بود گفت:«چرا افتخارات ملی را ترکمانچای می‌نامید؟ چرا بدعهدی رژیم جنایتکار آمریکا را به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنیم و افتخار کشور را ترکمانچای می‌نامیم؟ از دولتی که به اصول بین‌الملل پایبند نیست چه توقعی داریم؟... این ترامپ است که باید به برجام، ترکمانچای بگوید، نه شما".»

واقعیت این است که آقای ظریف و همفکران وی به عزت در دیپلماسی و سیاست خارجی مقتدرانه اعتقاد ندارند. به همین خاطر بود که وی در سالهای گذشته در کسوت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهارنظری تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز گفته بود:«آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟»
 

 

این اظهارنظر تحقیرآمیز دقیقا آن روی سکه اظهارنظر جدید ظریف است و هردوی اینها از رویکرد «ما نمی توانیم» نشأت می گیرد. بزرگنمایی دشمن و خودتحقیری، از مولفه های دیپلماسی التماسی است که متاسفانه آقای ظریف و همفکران وی در حدفاصل سالهای 92 تا 1400 به ترویج آن پرداخته و همچنان این رویکرد را ادامه می دهند.

 

پروژه مشترک رسانه کاخ سفید و جریان غربگرا برای پاشیدن بذر ناامیدی

«صدای آمریکا» رسانه فارسی زبان کاخ سفید در مطلبی با تمجید از گزارش روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- نوشت:«روزنامه «هم‌میهن» در واکنش به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در مورد «امید آفرینی» و «پرهیز از نا‌امیدی» نوشت که میانگین امید در جامعه بیش از اینکه تحت تاثیر «عوامل فردی و تبلیغی» باشد، از «عوامل عینی و ملموس» تبعیت می‌کند. نویسنده این روزنامه تاکید کرده که مردم ایران زود امیدوار می‌شوند و زود ناامید نمی‌شوند. در نگاه نویسنده پس از خرداد ۱۴۰۰ یک امیدواری از یکدست شدن ساختار حکومتی ایجاد شد که منجر به ناامیدی شد. در توضیح دلیل این اتفاق آمده است که در دولت رئیسی با وجود «شل شدن کمربند تحریم‌ها» اکثر شاخص‌های مورد نظر مردم «نه‌تنها به سوی بهبودی حرکت نکرد که دچار پسرفت هم شد.» در این مطلب تاکید شده با رسانه و تبلیغات نمی‌توان کسی را امیدوار کرد و وضعیت ارز، برنج، خودرو و مسکن عینیت اجتماعی است که تعیین‌‌کننده رشد یا کاهش امید در جامعه است.»

جریان غربگرا در سالهای اخیر در حدفاصل سالهای 92 تا 1400 قوه مجریه را با تمام امکانات در اختیار داشت. این طیف در این مقطع 8 ساله بجای آنکه بر رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی متمرکز شود، از یکسو به نساختن مسکن برای مردم افتخار کرده و از سوی دیگر همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به نقاط خیالی گره زد.
 

 

به عنوان نمونه این طیف قصور و تقصیرهای خود و به عبارتی بی عملی و ناتوانی خود در واکسیناسیون کرونا را به احیای برجام و پیوستن به FATF گره زد. این در حالی است که در دولت سیزدهم، بدون برجام و اف ای تی اف، توانستیم کرونا را شکست داده و رکوردهای افتخارآمیزی در این خصوص ثبت کنیم.

در حال حاضر جریان معاند در خارج از کشور و جریان غربگرا در داخل کشور در یأس آفرینی و حمله به امید مردم، به نقطه مشترک رسیده و گویی در این خصوص با یکدیگر مسابقه گذاشته اند.

جریان غربگرا در رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی به هیچ عنوان نتوانست کارنامه قابل قبولی بر جای بگذارد. این طیف رکورد تورم را زد و دولت را در بدترین وضعیت ممکن تحویل داد.
 

 

رهبر معظم انقلاب پیش از این در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند:«پیش از همه‌چیز، نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. آنچه میگویم یک امید صادق و متّکی به واقعیّتهای عینی است. اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265827

مهمترین اخبار ایران و جهان: