نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 15:31

فعالیت‌های تابستانی مدارس البرز با رویکرد تربیتی سازماندهی شود

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فعالیت‌های تابستانی مدارس استان با رویکرد تربیتی سازماندهی شود تا پیوند دانش آموزان و اولیا با مدرسه مستحکم شود.

علی حجرگشت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت‌های تابستانی مدارس استان با رویکرد تربیتی سازماندهی شود تا پیوند دانش آموزان و اولیا با مدرسه مستحکم شود.

وی افزود: طرح پایگاه‌های تابستانه برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال در استان با نگاه تربیتی طراحی و برنامه ریزی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات یک سال گذشته و هجوم دشمنان به فرهنگ و ارزش‌های اخلاقی دانش آموزان باید در تابستان امسال برنامه‌های فرهنگی و آموزشی غنی برای دانش آموزان در مدارس استان داشته باشیم.

وی تقویت و ترمیم بنیه اعتقادی و اخلاقی دانش آموزان را در طرح پایگاه‌های تابستانه با رویکردی متفاوت در تابستان سال ۱۴۰۲ را در البرز مهم و ضروری دانست.

حجرگشت تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی و مهم که باید در تابستان امسال در استان البرز مورد توجه قرار گیرد را اردوهای تربیتی مهارت محور به صورت درون استانی و برون استانی ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای بحث اوقات فراغت در تابستان باید شرایطی در استان به وجود آید که با همدلی و هم افزایی شاهد امکان استفاده از تمام امکانات و فضاها برای دانش آموزان در البرز شویم زیرا غنی سازی اوقات فراغت نقش مؤثری در مسائل تربیتی مخاطبان آموزش و پرورش دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: اهمیت ورود دانش آموزان به فضاهای تعاملی و ارتباطی و پرهیز از استفاده بی حد و اندازه از فضای مجازی به یک ضرورت بی تردید تبدیل شده است که یکی از اهداف فعالیت مدارس در ایام تابستان نیز غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان می‌باشد.

وی با اشاره به ضرورت یادگیری مهارت‌ها برای دانش آموزان در ایام تابستان، تاکید کرد: در تعطیلات تابستانی طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای ارتقای مهارت‌های دانش آموزان در ابعاد مختلف، طرح مهارت آموزی به دانش آموزان رشته‌های نظری توسط هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش نیز به اجرا درآید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1265927

مهمترین اخبار ایران و جهان: