نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 07:44

عاملان واگذاری غیرقانونی مزارع میگو تحت پیگرد قرار می گیرند

گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ضرورت واگذاری استخرهای پرورش میگو گمیشان به بومیان منطقه گفت: عاملان واگذاری غیرقانونی مزارع میگو تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی واگذاری اراضی پرورش میگو اظهارکرد: مزارع پرورش میگو در شهرستان گمیشان که در گذشته به صورت غیرقانونی واگذار شده مطابق قانون خلع ید شوند.

استاندار گلستان افزود: مدیرانی که در گذشته در راستای واگذاری غیرقانونی و کوتاهی در خلع ید اقدام لازم را انجام نداده‌اند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که بر اساس تعهد موظف به واگذاری ۳۳ درصد از مزارع به مردم بومی بوده‌اند و استنکاف کرده‌اند به دستگاه قضائی معرفی شوند.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این جلسه گفت: سال گذشته در هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان این محصول تولید شده و در سال جاری ۲۰۰ هکتار دیگر به این سطح افزوده می‌شود.

اسماعیلی جباری افزود: در سال گذشته حدود سه هزار تن میگو در این مجتمع تولید شد و امسال پیش بینی می‌شود این میزان به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

وی ضمن بیان اینکه مرحله دوم طرح ۱۰ هزار هکتاری پرورش میگو در حال اجراست، بیان کرد: ایجاد زیرساخت مرحله دوم طرح پرورش میگو به مساحت ۶ هزار هکتار از اراضی گمیشان آغاز شده است.

جباری با بیان این نکته که فاز اول این طرح چهار هزار هکتار وسعت دارد، گفت: در این مزارع دو هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204171

مهمترین اخبار ایران و جهان: