نیوز سیتی!
14 خرداد 1402 - 20:19

نهضت امام خمینی(ره) سلطه و معادلات جهان خواران را بهم ریخت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: پس از جنگ جهانی دوم جهان به بلوک شرق و غرب تقسیم شد اما نهضت امام سلطه جهان خواران را نپذیرفت و موازنه و معادلات جهان را برهم زد چرا که امام یک حکومت به اصطلاح موروثی و مستبد را به حکومت مردم سالاری دینی تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد که عصر امروز در مسجد حجتی تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: امام(ره) بر اساس سیره پیامبر(ص) عمل کرد. پیامبر در ۱۳ سال حضور خود در مکه علاوه بر اینکه از سمت خداوند دستور جنگ نداشت خود نیز به دنبال جنگ نبود و در مکه وظیفه تربیت نیروی اسلامی و تبلیغ اسلام را بر عهده داشت. در حالی که مسلمانان در طول این مدت مورد آزار و ستم دشمنان قرار گرفتند و با سخت‌ترین مشکلات اقتصادی و معیشتی در شعب ابی‌طالب مواجه شدند.

وی افزود: اولین کار پیامبر در شهر مدینه، پس از ساختن مسجد تاسیس حکومت اسلامی بود. پیامبر در این مسیر با دشمنی و توطئه های بسیاری مواجه شد، امام خمینی(ره) نیز در مسیر هدایت انقلاب اسلامی خطرات زیادی را پشت سر گذاشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: رژیم پهلوی در صدد بود با تبعید امام به خارج از کشور، ارتباط وی را با بدنه نهضت قطع کند، اما غافل از اینکه خدایی که پیامبر را در داخل غاری با تار عنکبوت حفظ کرد پیام امام را به کل دنیا مخابره می‌کند.

حجت الاسلام معبودی ادامه داد: بعد از اخراج امام از عراق، با فشار پهلوی کشورهای اسلامی جرات پذیرش امام را نداشتند. پس از سفر امام به فرانسه، پاریس مهمترین مرکز خبری دنیا بود و مصاحبه‌های متعدد و دیدارهای مختلف امام(ره) دیدگاه‌های ایشان را در زمینه حکومت اسلامی و هدف های آتی نهضت اسلامی برای جهانیان بازگو می‌کرد. به این ترتیب جمع بیشتری از مردم جهان با اندیشه و قیام ایشان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با فداکاری یاران امام به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: دلایل دشمنی با انقلاب ایران تفکر امام بود که ایشان تاکید داشتند باید روی پای خودمان بایستیم. در این مسیر ۸ سال جنگ را به ما تحمیل و تحریم های همه جانبه علیه ایران وضع کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: افرادی که شعار زن زندگی آزادی می‌دهند بدانند امام به زنان ایرانی کرامت بخشید و آزادی را به کشور آورد. افرادی می گفتند انقلاب دوام نمی‌آورد غافل از این که خداوند یاور انقلاب است.

حجت الاسلام معبودی ضمن اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی عنوان کرد: پس از جنگ جهانی دوم جهان به بلوک شرق و غرب تقسیم شد اما نهضت امام سلطه جهان خواران را نپذیرفت و موازنه و معادلات جهان را برهم زد چرا که امام یک حکومت به اصطلاح موروثی و مستبد را به حکومت مردم سالاری دینی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب یک نعمت بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: القاء ناکارآمدی انقلاب چهل وچهار ساله، تصویرسازی غلط دشمن است. قبل از انقلاب ما یک کشور وابسته بودیم، حتی جوانان ما حق اختراع نداشتند، امروز با وجود مشکلات مختلف به برکت انقلاب در عرصه‌های مختلف به استقلال رسیده‌ایم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1261771

مهمترین اخبار ایران و جهان: