نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:33

رییس مجلس ازبکستان: با سفر به خراسان رضوی با توانمندی های ایران آشنا شدم

رییس مجلس قانون‌گذاری ازبکستان گفت: با سفر به استانهای اصفهان و خراسان رضوی، توانستم با توانمندی های دیگر ایران آشنا شوم تا تصویر کامل تری از این کشور برای ما شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نورالدین جان اسماعیل اف در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: گردشگری و روابط اقتصادی مکمل هم هستند و حضور گردشگران منجر به توسعه اقتصادی و همچنین حضور اقتصادی نیز منجر به افزایش گردشگر بین ۲ کشور ازبکستان و ایران خواهد شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر روابط ۲ کشور ایران و ازبکستان در حال توسعه است و امیدوار هستیم در آینده نیز این روابط گسترش یابد. با سفر به استان های اصفهان و خراسان رضوی، توانستم با توانمندی های دیگر ایران آشنا شوم تا تصویر کامل تری از این کشور برای ما شکل گیرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار، وجود حرم مطهر امام رضا (ع) را از مهمترین افتخارات مشهد و خراسان رضوی دانست و با بیان ویژگی ها و مختصات جغرافیایی خراسان رضوی گفت: شهر مشهد سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر است.

یعقوبعلی نظری افزود: این استان دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی در حوزه دامداری و کشاورزی است و از مهمترین صنایع موجود در استان می‌توان به حوزه صنایع غذایی اشاره کرد و این در حالی است که سایر صنایع نیز در حال پیشرفت بسیار خوبی است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معادن از دیگر مزیت های این استان است که از آن جمله می‌توان به معدن سنگ آهن به عنوان یکی از شاخصه‌های این استان اشاره کرد که می‌تواند توسعه صنایع فولادی را در پی داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1195227

مهمترین اخبار ایران و جهان: