نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 14:48

احیای معادن راکد گیلان در دستور کار قرار دارد

رشت- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه معادن راکد در استان احیا می شوند، گفت: احیا و راه اندازی مجدد این معادن به کاهش هزینه‌های عمرانی استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از برخی معادن استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: احیای معادن راکد به کاهش هزینه‌های عمرانی استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه بخشی موجب قفل شدن فعالیت‌های معدنی و در نتیجه افزایش هزینه‌های عمرانی استان می‌شود، افزود: احیای معادن راکد گیلان در دستور کار قرار دارد.

پورحیدری با بیان اینکه احیای این معادن به اقتصاد کشور و توسعه روند اشتغال زایی در استان کمک می‌کند، ادامه داد: دستگاه‌هایی که به دستورالعمل‌های داخلی خود بدون توجه به تبعات اقتصادی و اجتماعی فقط عمل کند، موجب تعطیلی معادن می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸۰ نفر درخواست پروانه اکتشاف داشته‌اند، اضافه کرد: از این تعداد فقط موفق به صدور دو فقره پروانه اکتشاف شده‌ایم.

پور حیدری با اشاره به اینکه هیچ معدنی برای مالکیت واگذار نمی‌شود، گفت: مجوزها برای بهره برداری از ذخایر معدنی صادر می‌شود و حق مالکیتی وجود ندارد.

وی افزود: معادنی که ظرفیت مواد و ذخایر معدنی در آن‌ها وجود ندارد بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن از دستور کار خارج شده و به منابع طبیعی برگشت داده می‌شود.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: گیلان ۴۷ معدن فعال دارای پروانه بهره برداری دارد، که سایر برداشت‌های معدنی و مصالح معدنی در قالب مجوزهای برداشت معدنی به صورت محدود با توجه به اقلیم طبیعی استان انجام می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252527

مهمترین اخبار ایران و جهان: