نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 17:58

اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

بیرجند- طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ۲۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ظهر پنج شنبه در مراسم بهره بردای از این پروژه های ارتباطی در استان اظهارداشت: موضوع ارتباطات از زیرساخت های مهم بوده که در دولت سیزدهم به این امر توجه بسیاری شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات در استان از ابتدای دولت سیزدهم گفت: در طی این مدت با احداث ۵۱ سایت جدید و ارتقاء ۹۸ سایت تلفن همراه، ۲۵۰ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

عباس زاده افزود: با ایجاد این ۵۱ سایت جدید در استان خوشبختانه مردم ۲۵۰ روستای استان از خدمات مبتنی بر شبکه از جمله آموزش آنلاین و اینترنت پرسرعت همراه برخوردار شده اند.

مصطفی بهی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در ادامه اظهارکرد: خوشبختانه با توجه ویژه دولت به زیرساخت های ارتباطی از ابتدای دولت طرح های توسعه ارتباطات روستایی شتاب گرفته است.

وی از اتصال ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که این دستاورد بزرگی است.

بهی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای احداث و ارتقاء ۱۵۰ سایت ارتباطی در استان در طی سال جاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این طرح ها میزان پوشش ارتباطی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به بیش از ۹۵ درصد خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221271

مهمترین اخبار ایران و جهان: