نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 18:52

برگزاری بیش از صد عنوان برنامه در ایام دهه کرامت در کردستان

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان کردستان گفت: در ایام دهه کرامت ( از ۳۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) بیش از صد عنوان برنامه در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهزاد کیامهر ، دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کردستان امروز در  نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مراسمات دهه کرامت امسال با سه راهبرد امید آفرینی، نشاط آفرینی و معرفت‌آفرینی برگزار می‌شود. 

وی افزود: برنامه.های این دهه با هماهنگی ستاد تبلیغات اسلامی و ستاد بزرگداشت دهه کرامت تشکیل شده و با محوریت اداره ارشاد استان برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برنامه‌های شاخص این دهه در سطح شهرستان های استان پرداخت و گفت: حضور کاروان بیرق رضوی در استان از ششم خرداد تا روز دهم میلاد امام رضا(ع ) ،برگزاری جشن روز دختر بمناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در سالن ورزشی آزادی سنندج و در دیگر شهرستان‌های استان، همایش منطقه ای شعر شمیم رضوی در سریش آباد ،  اجرای تئاتر عروسکی برای دختران مدارس در سقز از جمله برنامه های دهه کرامت خواهد بود‌.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشن‌های مردمی در مساجد و هیئات نیز برگزار خواهد شد، افزود: محور این برنامه ها جریان های مردمی خواهند بود.  

دیدار با استاندار کردستان و اهدای هدیه به دخترانی که سالروز تولدشان در روز دختر باشد، سینمای رایگان برای دختران سنندج به ویژه دختران نواحی محروم ، فعالیت جهادی پزشکی برای ناحیه منفصل شهری نایسر ، برگزاری جشن روز دختر در مرقد حضرت هاجر خاتون ، برگزاری جشنواره کتابخانه رضوی، جشنواره آوا ها نواهای محلی، جشنواره دف نوازی،  رونمایی از پوستر المان "دختر کورد" ،‌ تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر ای از دیگر برنامه هایی بود که دبیر اجرایی ستاد  بزرگداشت دهه کرامت استان به آن اشاره کرد.

کیامهر عنوان کرد: در سازمان بهزیستی نیز برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که شامل برگزار جشن روز دختر در بهزیستی، برپایی غرفه مشاوره رایگان و خدمات توانبخشی رایگان برای عموم مردم در سطح استان استب.

تبلیغات محیطی در بیلبوردها ، جشن روز دختر و تقدیر از دانشجویان منتخب در دانشگاه آزاد و دانشگاه کردستان ، اجرای ۱۵ برنامه توسط صدا و سیمای مرکز کردستان و تجلیل از دختران ورزشکار از دیگر برنامه‌های  دهه کرامت در استان کردستان است.

گفتنی است؛ دهه کرامت امسال با شعار محوری خدمت کریمانه ،همدلی و امید آفرینی از ۳۱ اردیبهشت‌ماه و نخستین روز از ماه ذی‌القعده که مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221427

مهمترین اخبار ایران و جهان: