نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 16:41

قزوین در حوزه خوشنویسی نام آور و صاحب سبک است

قزوین- استاندار قزوین گفت: شأن و جایگاه خوشنویسی قزوین در سطح ایران اسلامی و فراتر از مرزها شناخته می‌شود و قزوین زبانزد، نام آور و صاحب سبک و ادعا در حوزه خوشنویسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین بعد از ظهر شنبه در آئین نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب اظهار کرد: خوشنویسان و هنرمندان فعلی استان قزوین در احیای پیشینه پرافتخار استان قزوین در حوزه خوشنویسی اقدامات و خدمات زیادی را انجام داده‌اند و اگر این بزرگواران، پرچم پرافتخار خوشنویسی را در این دیار همچنان بر اهتزاز نگه نمی‌داشتند شاید امروز وضعیت دیگری را در حوزه خوشنویسی شاهد بودیم.

وی افزود: حضور هنرمندان نامی در استان قزوین گویای این است که پایتخت خوشنویسی متکی به گذشته قزوین نیست و متکی به نامدارانی است که همچنان به تثبیت این جایگاه کمک می‌کنند و باید قدر این عزیزان را مثل پیشینیان بدانیم.

اعلایی گفت: شأن و جایگاه خوشنویسی قزوین در سطح ایران اسلامی و فراتر از مرزها شناخته می‌شود و قزوین زبانزد، نام آور و صاحب سبک و ادعا در حوزه خوشنویسی است.

استاندار قزوین اضافه کرد: ظرفیت خوشنویسی در استان قزوین در کنار داشته‌های منحصر به فرد قزوین شناخته می‌شود که متکی به تاریخ عمیق قزوین است و ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی می‌تواند این خطه را بیش از آنچه هست، نام آور کند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: معرفی قزوین بر عهده کسانی که دل در گرو شناساندن ظرفیت‌های ایران اسلامی که قزوین هم جزو آن است، می‌باشد و باید با هماهنگی نهادهای مردمی و دولتی این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که باید تبدیل به دغدغه مسئولان حوزه فرهنگ و هنر شود، موضوع اقتصاد میراث فرهنگی و هنر است و در کنار موضوعات هنری خوشنویسی، اقتصاد خوشنویسی هم باید مورد توجه قرار گیرد، البته شرف و موقعیت معنوی هنر فراتر از این موضوعات است، ولی نمی‌توان اقتصاد را نادیده گرفت.

اعلایی گفت: برای استان قزوین از عبارت دیار تاریخ و طبیعت باید بیشتر استفاده کرد چراکه قزوین آمیخته‌ای از تمامی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی است و قزوین می‌تواند با توجه به نجابت، شرافت و اصالت مردم این مرز و بوم پذیرای گردشگران باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225271

مهمترین اخبار ایران و جهان: