نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:02

لزوم تامین اعتبار برای اعطای تسهیلات مشاغل خرد در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی از معرفی افراد زیادی به بانک ها برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خرد خبر داد و گفت: نبود اعتبار سبب شده متقاضیان زیادی معطل بمانند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی صبح یک شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی با موضوع محلات کم‌برخوردار اظهار کرد: طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و غیره دارای برنامه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ اشاره داشت و افزود: هماهنگی، همراهی، هم‌افزایی و همگرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط برای ارتباط گیری با محلات کم برخوردار، توانمندسازی ساکنان محلات مورد هدف، جلب مشارکت مؤثر ذینفعان طرح، تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توانخواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده از ناحیه فقر و آسیب‌های اجتماعی، کمک به بازاجتماعی شدن افراد آسیب دیده و نیز تقسیم کار و حذف موازی‌کاری از جمله این اهداف است.

طالبی با بیان اینکه باید از فرصت ایجاد شده در راستای اجرای این طرح برای توانمندسازی محلات کم برخوردار نهایت استفاده در استان انجام گیرد، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بهزیستی دستگاه‌های اصلی و متولی اجرای این طرح هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اجرای این طرح در ۵۲ محله کم برخوردار استان خبر داد و بیان داشت: این محلات در ۱۰ شهرستان استان تقسیم بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه مکانی برای نگهداری و ساماندهی و اشتغال‌زایی زنان آسیب دیده پیش‌بینی شده است، بیان داشت: میزان ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این مکان مورد نیاز بوده که امیداست این اعتبار از محل ستاد توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تأمین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از معرفی افراد زیادی به بانک‌ها برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی و خرد خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و افراد زیادی معطل مانده‌اند.‏‏

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276871

مهمترین اخبار ایران و جهان: