نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 23:06

دوره آموزشی «خانه امن» در گلستان برگزار شد

گرگان- معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت که اولین دوره آموزشی برنامه مراقبت (خانه امن) با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی در گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم معصومی شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: با حضور مددکاران مراکز مثبت زندگی گلستان اولین دوره آموزشی مراقبت (خانه امن) در بهزیستی استان انجام شد.

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان گفت: برنامه مراقبت یا خانه امن یکی از دستورکارهای سال جدید این معاونت بوده که با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی سعی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده محور را داریم.

وی افزود: با توجه به قوانین جوانی جمعیت و حفظ بنیاد خانواده سازمان بهزیستی به عنوان بازوی حمایتی دولت در این خصوص امسال با رویکرد محله محور و استفاده از ظرفیت مددکاران مراکز غیردولتی سازمان برنامه کنترل و کاهش آسیب و ارتباط بین نسلی والدین و فرزندان را به اجرا گذاشته است.

معصومی گفت: یکی از مولفه‌های مهم خانواده اصیل ایرانی تربیت صحیح و تحکیم بنیاد خانواده در شرایط‌های گوناگون بوده که متاسفانه با توجه به تغییرات ذائقه‌های فرهنگی نسل‌های جوان نگاه به این امر کاسته شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی گلستان در خصوص روند اجرای این برنامه تصریح کرد: امروز نخستین جلسه آموزشی در استان با رویکرد مشارکتی و کارگاهی برگزار شده که طبق برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم تا نیمه تابستان امسال به مرحله اجرا در محلات و خانه‌های هدف برسیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1231471

مهمترین اخبار ایران و جهان: