نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 10:06

بازگشت کارخانه بیوشیمی تولید دارو در کرمانشاه به چرخه تولید

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بازگشت کارخانه بیوشیمی تولید دارو در کرمانشاه به چرخه تولید پس از رفع موانع تولید خبر داد.

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز به کار کارخانه تولید دارو در استان کرمانشاه، اظهار کرد: کارخانه بیوشیمی و تولید دارو از سال ۱۳۹۶ تعطیل بوده و هم اکنون پس رفع مشکلات اولیه دوباره به چرخ تولید بازگشته است.

وی افزود: کارخانه تولید دارو که یکی از کارخانه‌های مهم غرب کشور محسوب می‌شود و پس از وقفه ۶ ساله هم اکنون در ابتدای کار خود با تولید ۲ دارو به چرخه کار بازگشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به پیگیری‌های در دست اقدام برای افزایش تولید دارو در کارخانه بیوشیمی تاکید و تصریح کرد: طی جلسات تشکیل شده با استانداری کرمانشاه پیگیر تأمین بودجه و وام از محل کم بهره برای مشکلات مالی و افزایش سرمایه در گردش این شرکت تولیدی انجام گرفته و در دست اقدام است.

محمدی ادامه داد: با وجود اینکه کارخانه با سابقه تولید دارو در ابتدا با تولید ۲ دارو به فضای تولید بازگشته اما در نظر دارد در فاز و اقدام بعدی تولید خود را به ۲۰ دارو افزایش دهد تا به تولید انبوه خود درگذشته باز گردد و به عرصه رقابت کشوری قدم گذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215471

مهمترین اخبار ایران و جهان: