نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 22:25

پیشرفت طرح های عمرانی مازندران رصد و ارزیابی می شود

ساری- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: پیشرفت طرح های عمرانی استان با سازوکار جدید و اولویت بندی رصد و ارزیابی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا علیخانی شامگاه یکشنبه در نشست با مدیران دفتر فنی استانداری مازندران با بیان اینکه مأموریت و وظایف دفتر فنی استانداری مازندران سازماندهی می‌شود تا با ساز و کار جدید به فعالیت خود جهت پیشرفت طرح‌های عمرانی استان ادامه بدهند، اظهار کرد: با ساز و کار جدید تعریف شده، پیشرفت طرح‌های عمرانی استان مازندران مورد رصد، ارزیابی، پایش، نظارت و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی از تقسیم طرح‌های عمرانی مازندران به ۳ بخش ویژه، الویت یک و الویت ۲ در استان مازندران خبر داد افزود: طرح‌های ویژه به طرح‌های کلان و مورد انتظار استاندار و معاون عمرانی اتلاق می‌شود و به دلیل اهمیت بالا، هر ۱۵ روز یک بار بررسی و پیگیری می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران طرح‌های الویت یک را طرح‌های حساس و مهم دانست که دارای اهمیت بالای اجتماعی است و در کانون توجه قرار دارد، و یادآورشد: طرح‌های عمرانی الویت ۲ نیز طرح‌هایی را شامل می‌شود که جاری و عادی هستند و توسط دستگاه‌ها عمرانی پیگیری و اجرایی می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه تیم مشترک معاونت عمرانی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دستگاه‌های اجرایی به صورت جامع طرح‌های الویت مهم و یک را به صورت متمرکز انجام خواهند داد، تصریح کرد: شاخص‌هایی برای طرح‌های مازندران جهت بررسی آخرین وضعیت زیرساخت‌های استان طراحی شده است و این شاخص‌ها میزان پیشرفت و اهداف را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه از بعد کمی، کیفی و اعتباری نیز با شاخص تعریف شده طرح‌های عمرانی استان بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: با طرح جدید، کارهای عمرانی مازندران به صورت نظامند و با برنامه ریزی مدون و به صورت سیستماتیک اجرایی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از تعیین بازه زمانی جهت اجرای طرح‌های عمرانی استان خبر داد و گفت: جدول آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی استان توسط دستگاه‌های عمرانی و اجرایی تهیه و با سازمان مدیریت و برنامه ریزی تطبیق داده می‌شود

علیخانی اجرای دقیق این طرح را نیازمند تشکیل شبکه تیم نظارتی دانست که در معاونت عمرانی استانداری شکل گرفته است، افزود: آخرین وضعیت شاخص طرح‌های عمرانی در جلسه بررسی و اعلام نظر خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228871

مهمترین اخبار ایران و جهان: