نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:28

خط ویژه| دلتنگی یک جریان خاص برای آشوب‌های خیابانی/ چانه زنی جریان غربگرا برای کلید زدن برجام 2

گویا یک جریان خاص سیاسی در داخل کشور برای آشوب های خیابانی دلتنگ است! خط رسانه ای این طیف دقیقا همصدا با رسانه های معاند در جهت بازتولید اغتشاشات خیابانی است.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

چانه زنی جریان غربگرا برای کلید زدن برجام ۲

روزنامه هم میهن در مطلبی با عنوان «قدرت های جهان در پی برجام دوم» نوشت: «هنوز شیرینی برجام ۲۰۱۵ و روزهای طلایی حاصل از توافق در یاد و خاطره ایرانی‌ها زنده است؛ روزهایی که امیددهنده روزهای طلایی در آینده ایران بود. حاصل این توافق به‌خوبی در سفره‌های مردم دیده شد و بعد از دو دهه شاهد تورم تک‌رقمی بودیم. اما جناح‌بندی‌های سیاسی مقابل این پیروزی ایستاد و حلقه انفصال آن نیز لج‌بازی‌های دونالدترامپ بود که خواهان بهره‌گیری اقتصادی از موقعیت ایجادشده بود اما بخشی از جریان‌های مخالف مانع از آن شدند. خروجی کار نیز اعمال تحریم‌های متعدد از سوی آمریکا علیه ایران بود که آثار آن به‌خوبی در اقتصاد ایران قابل لمس و مشاهده است. چنان‌که حسن روحانی اخیرا اعلام کرد فشارهای مشابهی مانع از احیای برجام در اسفندماه ۱۳۹۹ شد. بار دوم در روزهای آخر دولت روحانی بود که مانع از آن شدند تا احیای برجام میسر شود. شاید تصمیم‌گیران نهایی می‌خواستند افتخار آن را نصیب خود کنند اما نه‌تنها این افتخار نصیب آنها نشد بلکه فرصت‌ها یکی پس از دیگری برای ایران از دست رفت. امروز ایران با بحران جدی اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.»


مطلب روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن درباره برجام دوم


در ادامه این مطلب آمده است: «برجام برنامه هشت‌ساله است و در خردادماه امسال تمام می‌شود و اگر خواسته شود یک توافق هسته‌ای جدید صورت گیرد می‌تواند پایه آن برجام باشد اما زمانبندی و تعهدات آن تغییر خواهد کرد. امکان توافق هسته‌ای جدید وجود دارد و کم‌هزینه‌ترین است. اگر توافق صورت نگیرد، تحریم‌ها گسترش می‌یابد و این احتمال وجود دارد که با توجه به بند ۴۲ امکان اقدامات نظامی به کشورهای غربی علیه ایران صادر شود.»

همزمان، اینترنشنال در مطلبی به نقل از «علی افشاری» از فعالین ضدانقلاب در خارج از کشور با استقبال از برجام نوشت:«بازگشت به برجام در شرایط جدید و به ویژه اگر سیاست‌های ستیزه‌جویانه جمهوری‌اسلامی و توسعه‌طلبی منطقه‌ای‌اش تعدیل شود، به طور نسبی گزینه بهتری است.»
 


انتشار مطالبی در حمایت از برجام ۲ توسط اینترنشنال


پیش از این نیز روزنامه هم میهن با انتشار مقاله مشترک علی واعظ و ولی نصر، برای احیای برجام با مدل مدنظر آمریکا، چانه زنی کرده بود.

در این میان نکته قابل تأمل، تعریف و تمجیدهای این روزنامه غربگرا از دستاوردهای برجام است. این رسانه بهتر است به این سوال پاسخ دهد که اگر برجام از چنین دستاوردهای عظیمی برخوردار بود چرا کار به جایی رسید که حامیان برجام از وعده های اقتصادی رسیدند به جایی که «پیروزی اخلاقی» را به عنوان مهمترین دستاورد برجام معرفی کردند؟!

 

حزب اتحاد ملت از اعدام قاچاقچی دختران، ناراحت است؟!

روز گذشته شهروز سخنوری معروف به الکس، قاچاقچی دختران و زنان ایرانی به کشورهای خارجی، اعدام شد. در جریان تحقیقات به عمل آمده از افراد موثر در شبکه الکس مشخص می‌شود، او تنها به کارکرد افراد در زمینه فساد و فحشا بسنده نمی‌کرده و از آن‌ها سوءاستفاده‌های مهم دیگری نیز می‌کرده است. 

مطابق اظهارات ثبت شده از اعضای دستگیر شده این باند مشخص می‌شود در هنگام اسکورت برخی از دختران به مقصد دوبی باند الکس آن‌ها را مجبور به حمل موادمخدر نیز می‌کرده است و در دوبی موادمخدر ترانزیت شده را تحویل باند‌های قاچاقچی دیگر می‌دادند.
 


سانسور خبر اعدام قاچاقچی دختران ایرانی در رسانه‌های اصلاح‌طلب

 


سانسور خبر اعدام قاچاقچی دختران ایرانی در رسانه‌های اصلاح‌طلب


اعدام این قاچاقچی دختران و زنان ایرانی، اعتراض رسانه های معاند را در پی داشت. رسانه هایی از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، منوتو، اینترنشنال و رادیو فردا به اعدام این فرد اعتراض کردند. نکته قابل تأمل اینجاست که این رسانه ها مدعی شعار «زن، زندگی، آزادی» هم هستند.
 


ناراحتی بی‌بی‌سی از اعدام قاچاقچی دختران ایرانی


اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. با بررسی کانال تلگرامی امتداد- ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت- هیچ ردی از خبر اعدام قاچاقچی زنان و دختران مشاهده نمی شود. سانسور این خبر مهم، این شائبه را در ذهن تقویت می کند که گویا فعالین این حزب اصلاح طلب از شنیدن خبر اعدام یک قاچاقچی زنان و دختران ایرانی، ناراحت شده اند!

دلتنگی یک جریان خاص سیاسی برای آشوب های خیابانی

روزنامه شرق در مطلبی نوشت: «آدمهایی که در اعتراضات پارسال در کف خیابان بودند، دود نشده اند که به هوا رفته باشند...سکوت و آرامش به‌وجودآمده از پس فشار به ماشین‌های سیاست‌ورز، موقتی است و بیشتر شبیه آب‌ زیر کاه یک انبار بزرگ می‌ماند.»
 


در ادامه این مطلب آمده است: «اگرچه گاه این‌گونه به نظر می‌رسد که مردم در انقیاد به وضعیت روزمره خو گرفته‌اند، اما سیاست کنشگر در حال تولید معنا به‌مثابه قلمروزدایی است. قلمرویی که بدن‌ها در آن دگرگون شده و شُدن می‌پذیرد.. اگر بخواهیم به اعتراضات اخیر بازگردیم، با این رویکرد باید گفت آدم‌های کف خیابان دود نشده و به هوا نرفته‌اند. آنها خواسته یا ناخواسته در پی اتصالات و انشعابات دیگری هستند که قدرتشان را بیشینه خواهد کرد و ماشین‌هایی با معنای دیگر به وجود خواهد آورد. ماشین‌هایی که از قلمرو ماشین‌های دولتی قلمروزدایی خواهد کرد، چرا که حیات همچنان وجود دارد، آن‌هم حیاتی که بر اساس اتصالات شکل گرفته است.»

 

همزمان روزنامه اعتماد در مطلبی به قلم «علی ربیعی» سخنگوی دولت قبل نوشت:«به‌رغم باقی ماندن ذهنیت اعتراضی‌، بالاخره وقایع خیابان‌ها فروکش خواهند کرد. اما این بیم وجود دارد که هیچ علت‌یابی برای وقوع اعتراضات صورت نگیرد و ماجرا به علت‌های موهوم احاله شده و دور جدیدی از نزاع‌های سیاسی داخلی را سبب شود.»

 

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت:« متاسفانه مسیرهای غلط بیش از این است و این حجم از فراموشی و نسیان تعجب‌برانگیز است. هر چند فراموشی و نسیان برای زندگی فردی، احتمالا آرام‌بخش باشد؛ اما نسیان در نظام‌های سیاسی می‌تواند پایانی فاجعه‌آمیز را رقم بزند.»

گویا یک جریان خاص سیاسی در داخل کشور برای آشوب های خیابانی دلتنگ است! خط رسانه ای این طیف دقیقا همصدا با رسانه های معاند در جهت بازتولید اغتشاشات خیابانی است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228327

مهمترین اخبار ایران و جهان: