نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:19

تولید سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در سمنان

استاندار سمنان گفت: سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی، میوه و پسته در استان سمنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز در نشست تخصصی بررسی وضع طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان سمنان و راهکارهای جذب حمایت‌های اقتصادی و سرمایه‌ای بنیاد در سالن غدیر استانداری سمنان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع)، یاد و خاطره شهدای والامقام استان سمنان به‌ویژه شهید شاطری، هم‌رزم فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان را گرامی داشت.

وی افزود: رئیس بنیاد مستضعفان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و از چهره‌های ارزشمند کشور است و هر جا حضور یافت، منشأ خیر و برکت بوده است.

هاشمی ادامه داد: بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه ویژگی‌های مردم استان سمنان و بیان فرصت‌های بی‌شمار این استان نشان از ظرفیت‌های عظیم این خطه از کشور دارد.

ساخت ۱۴ هزار واحد مسکن ملی در استان سمنان

هاشمی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۱۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال ساخت است.

استاندار سمنان ادامه داد: این استان به معنای واقعی قطب دامپروری است و طولانی‌ترین مسیر ایل عشایری در استان سمنان وجود دارد.

هاشمی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی، میوه و پسته در استان سمنان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه گردشگری، ۸۹۶ اثر ثبت‌شده در استان سمنان وجود دارد، عنوان کرد: استان سمنان با سطح سواد ۱.۷ درصدی بالاتر از کشور، استان دانشگاهی است.

استاندار سمنان گفت: با موافقت بنیاد مستضعفان در زمینه راه‌اندازی مجموعه ایران تایر در مهدی‌شهر، کار با سرعت در حال پیشروی است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202127

مهمترین اخبار ایران و جهان: