نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 21:26

تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستاهای خراسان‌شمالی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی از بهره‌مندی تعداد 273 سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری و اتصال 383 روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: با تکمیل و اجرای پروژه فیبر نوری روستایی«تار»، تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: ضمن ایجاد بستر ارتباطی اتصال ۳۸۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات از طریق فیبر نوری منجر به تکیمل رینگ ارتباطی استان و تأمین ارتباطات پایدار در مواقع بحرانی از طریق مسیرهای پشتیبان فیبر نوری خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسا در روزهای اخیر که اکثر مناطق کشور از جمله استان را درگیر کرده بود، افزود: با توجه به اینکه در شرایط بحرانی میزان استفاده از خطوط ارتباطی بالا می‌رود، بدون شک قطعی ارتباط می‌تواند خود سبب بروز بحران‌های جدید باشد.

وی همچنین گفت: استحکام خطوط ارتباطی در هر منطقه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است که اجرای پروژه فیبر نوری باعث افزایش پهنای باند و پایداری ارتباطات در مواقع بحران می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد: در جهت تکمیل و اصلاح مسیرهای فاز اول پروژه فیبر نوری روستایی«تار» که به طول ۴۹۳ کیلومتر در مناطق محروم و فاقد زیرساخت، کمتر توسعه یافته و مرزی این استان در حال اجرا است.

وی افزود: فاز دوم این پروژه به طول یک هزار و ۱۵۳ کیلومتر ابلاغ شده که با تکمیل این ۲ فاز تعداد ۲۷۳ سایت و مرکز مخابراتی روستایی از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201127

مهمترین اخبار ایران و جهان: