نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 13:33

هدایت بالاترین نعمت الهی است/دعوت به حق مردم جهان را نجات می دهد

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر در حیات انسان بهره برداری نباشد زندگی ارزش ندارد و به اندازه بهره برداری این زندگی ارزش می یابد و بهره بردای با هدایت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با خانم هوشینو، بانوی تازه مسلمان شده ژاپنی اظهار کرد: خداوند متعال منعم و نعمت‌هایش ناشمار است.

وی تصریح کرد: آنچه به صورت فردی و اجتماعی داریم در انواع و اقسام مختلف جز نعمت‌های بی شمار خداوند است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: نعمت‌های خداوند بی شمار بوده و احاطه ما نسبت به آن کم ولی می‌توانیم قضاوت کنیم که بهترین نعمت‌ها چیست.

عبادی با اشاره به اینکه همچنان که خداوند در قرآن یک نعمت ویژه ذکر کرد و آن معجزه هدایت بوده که به انسان آموخت و الهام کرد که چگونه زندگی کرده و از آن بهره برداری کند، گفت: اگر در حیات انسان بهره برداری نباشد زندگی ارزش ندارد و به اندازه بهره برداری این زندگی ارزش می‌یابد و بهره بردای با هدایت امکان پذیر است بنابراین می‌توان قضاوت کرد که بالاترین نعمت هدایت است.

وی ادامه داد: اگر هدایت برای انسان نباشد، وجودش، صحت، سلامت و حیاتش نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه ضرر هم دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان به مسئله اصلی که بهره برداری از عمر، استعداد، فکر و نعمت‌ها بوده دست نیابد در این صورت همه این نعمت‌ها تبدیل به نقمت می‌شود، افزود: بنابراین اولین مسئله‌ای که باید انسان درست کند مسئله سرنوشتش بوده و اینکه راهش را پیدا کند و وقتی این راه را پیدا کرد همه کارهایش ارزش می‌یابد.

عبادی هدایت را بالاترین هدیه‌ای دانست که می‌توان به مردم داد و گفت: اسلام، انقلاب و شهدا تنها متعلق به یک ملت نیستند بلکه اینها برای نجات بشر بوده و متعلق به همه مردم دنیا هستند.

وی اضافه کرد: بشر باید نجات پیدا کند و هر وقت این تبلیغ هدایت و دعوت به حق تأثیرگذار شد و در سطح جهان به نصابی رسید که توانست سرنوشت انسان را رقم بزند همه مردم جهان نجات می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله تبلیغ هدایت با قلم و اعداد قابل ذکر کردن نیست، بیان داشت: راهنمایی و هدایت انسان به عاقبت بخیری، سرنوشت صحیح، و انتخاب راه خداوند بسیار ارزشمند است.

عبادی ادامه داد: بشر امروز که در جهانی پر از جهل، کفر و ظلم پا نهاده هیچ امری بالاتر از امر هدایت برایش ارزشمند نیست و این راه انبیا و قرآن است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1230027

مهمترین اخبار ایران و جهان: