نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 11:33

مخاطب‌شناسی در بحث ناهنجاری‌های عفاف و حجاب اهمیت بالایی دارد

شهرکرد_دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: مخاطب‌شناسی در بحث ناهنجاری‌های عفاف و حجاب اهمیت بالایی دارد چراکه نمی‌توان از یک نسخه واحد برای همه افراد استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نه صرفاً کار ایجابی و نه صرفاً کار سلبی برای مقابله با بی‌حجابی توصیه نمی‌شود.

وی یکی از معضلات جدی در حوزه حجاب و عفاف را مساله نبود متولی عنوان و تصریح کرد: در این زمینه همه مسئول هستند اما کسی کاری نمی‌کند و نمی‌توان مسئول کوتاهی‌های انجام شده را مشخص کرد، این درحالی است که اصلاً کسی برای بازخواست وجود ندارد.

احمدی افزود: مخاطب‌شناسی در بحث ناهنجاری‌های عفاف و حجاب اهمیت بالایی دارد چراکه نمی‌توان از یک نسخه واحد برای همه افراد استفاده کرد، چون ممکن است لج‌بازی با خانواده دلیل یک فرد برای بی‌حجابی باشد و برخورد سلبی با این فرد مشکلات را دوچندان می‌کند.

احمدی بیان داشت: اگر همه دستگاه‌ها هم دست به دست دهند، مردم وارد عمل نشوند مقابله با بی‌حجابی مقدور نمی‌شود بنابراین آمدن مردم در میدان در مهار افراد بی‌اطلاع می‌تواند تأثیرگذار باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعف موجود در زمینه آموزش بیان داشت: آموزش‌ها باید حضوری باشد خصوصاً در مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، اصناف و… و اطلاع‌رسانی نیز باید هم در فضای مجازی و هم در فضای شهری صورت گیرد و قوانین ایجابی و سلبی اطلاع‌رسانی شود.

وی اذعان داشت: برنامه‌ریزی در این راستا اهمیت بالایی دارد و لازمه پیشرفت با برنامه، تشکیل کمیته‌هایی است، بنابراین تشکیل کمیته رصد و آسیب‌شناسی، کمیته کارشناسی تولید محتوای بومی متناسب با محیط استان و کمیته اجرا لازم و ضروری است.

احمدی یادآور شد: بنیه دینی مردم بسیار قوی است و اگر بتوانیم آن را تقویت کنیم بسیاری از معضلات حل می‌شود که این مورد در بلندمدت باید محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1217771

مهمترین اخبار ایران و جهان: