نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 13:39

زنجان میزبان سفرای کشورهای عضو «اکو» و «جاده ابریشم»

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: استان زنجان با برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم در تیرماه جاری میزبان سفرای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه هماهنگی برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم زنجان با حضور مدیرکل و کارشناسان دفتر بازاریابی داخلی معاونت گردشگری کشور، نماینده وزارت امور خارجه، کارشناس ارشد سازمان‌های تخصصی بین‌المللی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی و کارشناسان استان زنجان در سالن جلسه خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل شد.

در این جلسه داود آبیان، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در رابطه با تاریخ دقیق برگزاری این جشنواره اظهار داشت: ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو - جاده ابریشم از ۱۵ تا ۱۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شود.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مرتبط نیاز است که در روزهای آینده جلسه‌ای در حضور استاندار به عنوان رئیس ستاد برگزاری این جشنواره بین‌المللی برگزار شود و دستورات لازم در این جلسه از سوی استاندار صادر شود.

همچنین در ادامه جلسه لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اشاره به برگزاری پنج دوره موفق استان زنجان اظهار داشت: امیدواریم که با مشارکت فعال آشپزهای سفارت‌های مختلف ششمین دوره این جشنواره هم با شکوه و عظمت بیشتر برگزار شود و هماهنگی‌های لازم در خصوص تهیه تیزرهای تبلیغاتی و محیطی و همچنین اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مختلف و نصب بنر و پوستر در سطح استان سریعتر انجام شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی منظم و پیگیری روند اجرایی کمیته‌های مختلف و ارتباط با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و امور خارجه تاکید کرد و گفت: توجه به تنوع غذایی و فرهنگی کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم، ایجاد صلح و دوستی میان کشورهای مختلف، ایجاد تحول روحی و تقویت شادی و نشاط در جامعه، از دستاوردها و پیامدهای این جشنواره باید باشد.

همچنین نماینده وزارت امور خارجه در اکو و کارشناسان دفتر بازاریابی و مسوولان حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند و ضمن بررسی دوره‌های پیشین جشنواره، راهکارهایی برای برگزاری بهتر ارائه و مقرر شد در این مورد برنامه‌ریزی منسجمی انجام گیرد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1218527

مهمترین اخبار ایران و جهان: