نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 22:44

تبیین آرمانها و اهداف انقلاب در کنگره شهدای اردستان ضروری است

اردستان - رئیس مرکز حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: تبیین راه شهدا و آرمانها و اهداف انقلاب در کنگره شهدای اردستان باید مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین قاسمی عصر پنجشنبه در ستاد مراسم نهم دی در اردستان اظهار داشت: کشور ایران دوران پرافتخار و فراز و فرودهای زیادی داشته که برای تاریخ کشور ما نمایان و ماندگار شده است، در این دوران بسیاری از کارها موجب افتخار بوده و در برخی مواقع نیز کم و کاستی‌هایی وجود داشته است.

وی افزود: افتخار این نظام و این انقلاب است که مردمی برپا شد و ادامه پیدا کرد همچنین حیات این انقلاب نیز مرهون همین مردم است که در میدان دفاع از نظام ایستاده‌اند تا انقلاب ادامه پیدا کند.

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: ما باید راه شهدای گرانقدری که برای دینشان و اسلام، انقلاب اسلامی و حفاظت از تمامیت ارضی کشور به میدان رفتند تا این انقلاب پیدا کند، ادامه دهیم.

قاسمی ادامه داد: تفاوت کنگره شهدا با یادواره شهدا در چند نکته اساسی است اولین وظیفه کنگره شهدا این است که با برپایی آن یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و دیگر اینکه انتقال پیام شهدا هم باید انجام شود.

وی یادآور شد: بستر کار ما در این کنگره باید بر همان مبنای شکل‌گیری انقلاب یعنی مردمی کردن فعالیت‌ها و به میدان آوردن تمام ظرفیت‌های ممکن باشد.

رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان (عج) تصریح کرد: کمیته‌های کنگره شهدای شهرستان متناسب با بوم و شرایط منطقه تعیین و مسئولان هر کمیته نیز انتخاب می‌شوند.

در ادامه سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان اظهار داشت: درباره زندگی شهدا صحبت کردن کار بسیار سختی است ولی وظیفه همگانی است که یاد و خاطره این مردان و زنان را گرامی بداریم و آرمان‌ها و اهداف شهدا را تبیین کنیم.

وی افزود: کنگره شهدای استان اصفهان که سال آینده تشکیل خواهد شد اتفاق بسیار خوبی است که تقریباً هر ۲۵ سال به یک استان می‌رسد و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ در استان برگزار می‌شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: ما باید قدردان شهدا باشیم و کشور و جمهوری اسلامی هم با وجود همین شهدا و خون آنهاست که توانسته مستقل و با تمام توان به اهداف خود برسد، طبق بیان رهبری چون که در جمهوری اسلامی مسیر به سمت قله است و ما در حال حرکت هستیم شاید گاهی یک ایست و عقب نشینی داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 927271

مهمترین اخبار ایران و جهان: