نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 15:30

استاندار کردستان: امنیت مسئله اول استان کردستان است/ قدردانی از کمک‌ شهرداری‌ها در اتفاقات اخیر

استاندار کردستان گفت: امنیت مسئله اول استان کردستان است و بزرگترین نگرانی ما از اتفاقات اخیر فرار سرمایه‌گذار از منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی استان کردستان اظهار کرد: شوراها و شهرداری‌ها با وجود مشکلات زیادی که دارند در اتفاقات اخیر هم‌پای سایر نیروها و دستگاه‌ها فعالیت‌های چشمگیری داشتند. 

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری‌های کردستان در اتفاقات اخیر، عنوان کرد:  عملکرد شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام است و نظم و نظام شهر و مدیریت موجود در سطح شهر و استان را به نمایش می‌گذارد. 

استاندار کردستان تصریح کرد: باید همیشه همچون یک مسافر جدید به شهر نگاه کنیم تا بتوانیم با تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌های مناسب زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان از رفاه شهری را فراهم سازیم. 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: موضوع مدیریت واحد ضرورت جدی مدیریت شهری است، تا زمانی که شوراها مستقل نشوند و فقط به عنوان شورای شهرداری‌ها عمل کنند، این مهم محقق نمی‌شود. 

وی گفت: همواره محدودیت‌ها و موانع زیادی در مدیریت شهری وجود دارد، اما باید با وجود تمام مشکلات به فکر خدمت و آبادانی باشیم. 

شورا و شهرداری جدا از دولت نیست 

استاندار کردستان تصریح کرد: شورا و شهرداری جدا از دولت نیست و باید این نهادها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که همگرایی بین دولت و شهرداری‌ها باید تقویت شود تا شاهد رفع نواقص و مشکلات موجود باشیم. 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: وظیفه کمیته انطباق، تطبیق مصوبات شورا با قوانین است، این کمیته باید ابزاری برای برقراری تعامل هرچه بیشتر بین شورا و شهرداری با دولت به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان باشد. 

ضرورت تسهیل‌گری در کمیته‌های تطبیق  

وی تسهیل‌گری در کمیته تطبیق توسط فرمانداران را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق درآمدها شهرداری‌ها ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. 

به گفته استاندار کردستان، مهم‌ترین وظیفه شورا تعریف درآمد پایدار برای شهرداری‌ها با توجه به ظرفیت‌ها در هر شهری است. 

زارعی‌کوشا از حمایت استانداری از طرح‌های توسعه‌ای خبر داد و گفت: نواقص موجود در قوانین باید با تعامل بین دستگاهی در سطح استان ترفیع شود. 

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها در جذب سرمایه‌گذار باید تلاش بیشتری داشته باشد و از ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف برای این موضوع بهره ببرد. 

مدیریت واحد نیاز جدی مدیریت شهری است 

استاندار کردستان با بیان اینکه مدیریت واحد نیاز جدی مدیریت شهری است، گفت: تا زمانی که شوراها مستقل نشوند و فقط به عنوان شورای شهرداری ها و نه نماینده مردم عمل کنند، این مهم محقق نمی‌شود. 

زارعی‌کوشا اضافه کرد: شهرداری که تفکر مالی نداشته باشد، گرفتار می‌شود از این رو بهره‌مندی از تجربه‌های موفق شهرداری‌های موفق و بومی‌سازی این الگوها می‌تواند در این راستا کارساز باشد. 

امنیت مسئله اول کردستان است 

به گفته وی، امنیت مسئله اول استان کردستان است و بزرگترین نگرانی ما از اتفاقات اخیر فرار سرمایه‌گذار از منطقه است. 
انتهای پیام/2330/71

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 906371

مهمترین اخبار ایران و جهان: