نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 00:02

نیازمند ورود تخصصی و فرهنگی به مقوله حجاب هستیم

ارومیه - رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه با حجاب‌های جامعه باید مبلغان فرهنگی حجاب باشند، اضافه کرد: نیازمند ورود تخصصی و فرهنگی به مقوله حجاب هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر عتباتی عصر دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به گفت وگوی خود با دستگیر شدگان حوادث اخیر در استان، اظهار کرد: این افراد که عمدتاً از نسل جوان بودند توسط فضاسازی‌های دشمنان ملت ایران در شبکه‌های اجتماعی فریب خوردند؛ طی صحبت‌های انجام شده با آنان با وجود عفت در عمق وجودی شأن احساس می‌شد که تحت تأثیر فضا سازی‌ها گمراه شده بودند.

وی مباحث فرهنگی را نیازمند کار جهادی و شبانه روزی دانست و افزود: باید پیام‌های جامعه را دریافت و راهکار لازم برای مواجه با آن را ارائه داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: اگر مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شود قطع یقین بسیاری از مسائلی همچون ازدواج و فرزند آوری نیز حل خواهد شد.

عتباتی در رابطه با دستگیر شدگان حوادث اخیر گفت: انگیزه بسیاری از دستگیرشدگان از حضور در کف خیابان مسائل اقتصادی و بیکاری بود.

وی با تاکید بر اینکه حل بسیاری از مشکلات فرهنگی ساده است و نباید پیچیدگی ایجاد کرد، گفت: آموزش و آگاه‌سازی اساس بنیاد یک جامعه در فرهنگ سازی باشد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت زهرا (س) را الگویی ارزشمند برای نسل جوان توصیف کرد و ادامه داد: شخصیت والامقام و سبک زندگی این بانوی گرانقدر باید برای نسل جوان بازگو شود.

عتباتی با بیان اینکه عده‌ای در قامت یک بی حجاب به عنوان مهاجمان فرهنگی در تلاش برای گسترش این ضد فرهنگ در جامعه هستند، اظهار کرد: قوه قضائیه با مهاجمان فرهنگی برخورد قاطعی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اینکه همه افراد کم حجاب یا بی حجاب را نیز در قالب مهاجمان فرهنگی دسته بندی کنیم، کار درستی نیست؛ اما قوه قضائیه با مخلان امنیت جامعه مماشات نخواهد کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با بیان اینکه رسانه‌ها مباحث فرهنگی مخاطب پسند ارائه کنند، افزود: در این جنگ فرهنگی مسئولیت بسزایی بر دوش رسانه‌ها وجود دارد که باید با تمامی قوا وارد میدان شوند.

رضا ابراهیمی با اشاره به ضرورت توجه به نهاد مقدس خانواده، گفت: دشمنان با آگاهی به جایگاه خانواده، بنیان این نهاد مقدس را نشانه رفته‌اند؛ در همین راستا باید فرهنگ سازی صحیح در خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از تشکیل کمیته‌های تخصصی در ستاد عفاف و حجاب استان خبر داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه مدیران الگویی برای جامعه باشند، گفت: مدیران باید در شأن و جایگاه انقلاب اسلامی در جامعه ظاهر شوند.

سرهنگ جلیل وحیدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را سبب اعتلای فرهنگ جامعه دانست و اظهار کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907471

مهمترین اخبار ایران و جهان: