نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 14:07

اتمام ۴۵ درصد طرح‌های نیمه تمام بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم

گرگان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل ستادبازآفرینی شهری ایران گفت: در یک سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم ۴۵ درصد طرح‌ های نیمه تمام بازآفرینی شهری کشور تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آیینی ظهر شنبه در مراسم بهره برداری متمرکز آسفالت معابر ۱۵ شهر گلستان در گرگان اظهار کرد: سند ملی بازآفرینی شهری در حوزه خدمات و مسکن تکالیفی را تعیین کرده است که بر مبنای آن وظیفه داریم خدماتی مانند بهداشت و مسکن را به سطح مطلوبی برسانیم و برای تحقق آن نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم ۵۷۲ طرح نیمه تمام در حوزه بازآفرینی شهری داشتیم که طی یک سال گذشته حدود ۴۵ درصد آنها یعنی ۲۵۵ طرح به پایان رسید.

وی افزود: محرومیت در محلاتی مانند انجیراب گرگان نتیجه کم کاری ما در سال‌های گذشته بود و ما وظیفه داریم اقدامات خود را برای جبران کاستی‌ها افزایش کنیم.

آیینی ادامه داد: در یک سال گذشته هزار و ۳۵۰ کیلومتر از معابر خاکی کشور بهسازی شده است و برنامه ریزی شده تا در سه سال آینده دیگر معابر خاکی در کشور نداشته باشیم.

گفتنی است، بازدید از محله‌های هدف بازآفرینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر گرگان و شرق استان، بازدید از مدرسه صالحیه و مسجد گلشن گرگان و همچنین حضور در جلسه ستاد بازآفرینی استان از برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در طی سفر یک روزه وی به گلستان است.

حضور در مراسم افتتاحیه آسفالت بازآفرینی محله انجیراب شهر گرگان و همچنین افتتاح محوطه سازی امام زاده ۹ تن گرگان و نشست با نماینده ولی فقیه در گلستان و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران از دیگر برنامه‌های سفر آیینی به استان گلستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 915627

مهمترین اخبار ایران و جهان: