نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:08

طرح های نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف در۸نقطه زنجان آماده شده است

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح های نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف در ۸ محله زنجان آماده شده و امیدوار هستیم روند نوسازی بافت های فرسوده شتاب بگیرید.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی ظهر دوشنبه در نشست سفیران بازآفرینی در زنجان افزود: هدف از تشکیل این جلسات یادآوری نکاتی لازم برای افزایش حساسیت و دقت در ساخت و سازها است.

وی ابراز داشت: بازآفرینی شهری کار مشترک وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها است که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اجرای طرح‌هایی در محلات هدف در بحث بازآفرینی شهری و بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است که به تبع آن هشت محله کم برخوردار و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اسماعیلی با بیان اینکه تسهیلاتی هم در این بافت‌ها ارائه می‌شود، گفت: بحث نوسازی و مقاوم‌سازی محلات هدف حدود ۷ الی ۸ محله در زنجان مشخص شده و امیدوار هستیم با حضور همکاران در شهرداری و اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، این همکاری به صورت همراهی ادامه یافته و نتیجه این همکاری استفاده بهتر مردم از این محلات باشد.

در ادامه شهردار زنجان گفت: زلزله بم در عین اینکه حادثه ناگواری بود ولی آزمایشگاه زلزله و ایمنی در مقابل حوداث و پژوهشگاهی برای احصاء موارد مورد نیاز و تاکید بر بازآفرینی شهری بود.

علیرضا فیروزفر ابراز کرد: زلزله حادثه‌ای طبیعی است که امواج از دل زمین به سطح می‌رسد و این ما هستیم که در برابر حادثه آمادگی نداریم و یا با موضع گیری های اشتباه، به اتفاقات و پیامدهای ناگوار آن دامن می زنیم.

وی به آغاز ساخت و سازهای عظیم در کشور با نام اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: باید ارزیابی‌های دقیق از زمین‌هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده داشته باشیم و تمامی فاکتورهای لازم را رعایت کنیم.

شهردار زنجان تصریح کرد: قرار گیری ما در برابر زلزله بم اشتباه بود چراکه این شهر در فرادیواره ساخته شده بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936327

مهمترین اخبار ایران و جهان: