نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:24

تلاش‌های دیپلماسی کشور نوید بخش و امیدآفرین است

قشم - امام جمعه قشم گفت: تلاش‌های دیپلماسی کشور نوید بخش و امیدآفرین است و از وی می‌خواهیم از مواضع مقتدرانه ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها کوتاه نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حرکت ملت ایران در جریان انقلاب و رویدادهای بعد از آن فراتر از اهداف سیاسی معمول انقلاب‌های دنیا بوده است.

وی ادامه داد: هدف نهایی و کلان ملت ایران در انقلاب اسلامی پیشرفت است اما نه پیشرفتی با تعریف غربی آن؛ بلکه پیشرفتی که از کتاب و سنت و آیات قرآن و اندیشه‌های وحیانی نشات می‌گیرد.

به گفته حجت‌الاسلام حاجبی؛ آرمانِ یک انقلاب پیشرفت‌های ظاهری و ابتدایی آن نیست؛ پیشرفت همه‌جانبه یعنی پیشرفت دنیا و آخرت مردم، پیشرفت در اخلاق، تقرب به خدا، عزت در اعتبار بین‌المللی، رفاه اجتماعی همه اینها باهم دیده می‌شود آرمان نه اینکه یک مساله‌ای را ببینند و مساله مهم‌تری را راه کنند.

وی با بیان اینکه منبع اصلی پیشرفت سریع و حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی امیدواری است، گفت: دشمن برای ناامید کردن مردم به القای ناکارآمدی دست می‌زند در حالی که حرکت پرشتاب نسبت به آینده رسالت مومنان انقلابی است.

خطیب جمعه جزیره قشم در این رابطه بیان کرد: مبنای حرکت و تلاش همه‌جانبه حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی مسائل زندگی و اجتماعی امید به زندگی بوده و شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب آن ام‌ابیها مظهر امیدآفرینی در کشور بود.

وی از مهم‌ترین درس‌های سبک زندگی شهید سلیمانی در مکتب حضرت زهرا (س) به "آموزه امیدآفرینی" اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با فتنه‌انگیزی‌ها برای اغتشاشات خیابانی، بهم ریختگی‌های فضای مجازی بر ضد انقلاب اسلامی است.

امام جمعه قشم گفت: انتقادها نباید به ناامیدی مطلق کشیده شود، در جریانات اخیر کشور همه دیدیم که حتی دشمن نسبت به احکام الهی اسلام که از زبان برخی از کسانی که خود را داعیه دار احکام اسلامی می‌دانند برخلاف آن را بر زبان می‌آورند و همپای دشمنان اسلام حرکت کردند اما دشمن اسلام به هیچ کس رحم نمی‌کند.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به منطق ناامید کردن انقلابیون از سوی دشمن و طرح این سوال که؛ چرا از قاتلان شهید مولوی خاش کسی چیزی نگفت؟ چرا کسی نوشته‌ای نداد آیا این امام جماعت پزشک روح مردم یک جامعه نبود؟ بیان کرد: چرا ناامید کردن مردم از حلقوم کسانی که تاثیرگذار هستند بیرون می‌آید.

وی در بخش دیگری ضمن قددرانی از وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: در حوزه بین‌الملل تلاش‌های دیپلماسی کشور نوید بخش و امیدآفرین است و از وی می‌خواهیم از مواضع مقتدرانه ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها کوتاه نیاید.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه نسبت به فعالیت‌های بی ثبات کننده منطقه توسط رژیم جاسوسی در آذربایجان و امارات نباید غاقل بود، افزود: امارات در یمن به گونه‌ای رفتار می‌کند که پشتوانه اطلاعاتی‌اش را از جاسوسان اسراییلی می‌گیرد، امارات کشور بی‌ثباتی است چون تکیه آن بر اطلاعات‌های سرویس‌های جاسوسی اسراییل است و همین اشتباه را عربستان سعودی می‌کند.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: اینکه ایران را در سازمان ملل از کانون تصمیم‌گیری مربوط به زنان حذف می‌کنند نشان از استیصال و عدم پاسخگویی منطقی غرب در قبال زن در اسلام است.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها به سالروز استقرار سپاه در فرودگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: امنیتی که امروز داریم به برکت نگاه بصیر و کار پیچیده اطلاعاتی این پاسداران در فرودگاه‌های کشور است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928527

مهمترین اخبار ایران و جهان: