نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:33

اساس پیام عاشورا امر به معروف است

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهداف قیام عاشورا، گفت: اساس قیام امام حسین (ع) در عاشورا احیای امر به معروف و بصیرت افزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما صبح پنجشنبه در دیدار پرسنل و اساتید دانشگاه صنعتی کرمانشاه از جوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند مادی و معنوی یاد کرد.

وی با تسلیت ایام محرم به جدال حق و باطل در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: جدال بین جبهه حق و باطل در طول تاریخ بشریت وجود داشته لذا امام حسین (ع) برای احیای جبهه حق به مقابله با جنود باطل پرداخت زیرا اساس دین در حال محو شدن بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت محافل جوانان مؤمن و انقلابی، تصریح کرد: بر همه مسئولان فرض است که در کنار جوانان حضور یابند سخنانشان را بشنوند و در کنارشان باشند زیرا محافل جوانان مخلصانه و پر برکت است.

علما بیان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) جان ارزشمند خود و خانواده را فدای اسلام کرد زیرا اسلام بسیار ارزشمند است چون انسان را کامل می‌کند و حضرت سید الشهدا (ع) برای کامل کردن ما شهید شد لذا باید همه ما به سوی تکامل و بندگی خداوند متعال قدم برداریم.

وی خاطر نشان کرد: ذوب در اسلام برای انسان مقبولیت، محبوبیت و اعتبار دنیا و آخرت به ارمغان می‌آورد لذا می‌بینیم شاگردان امام راحل (ره) که هرکدام رکنی در حوزه معرفتی بودند عاشق رفتار و گفتار امام راحل بودند.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن فریضه امر به معروف و نهی از منکر یادآوری کرد: اهمیت امر به معروف تا به آنجاست که در جنگ فکری بین حق و باطل در صراط حق قرار می‌گیرد و باعث می‌شود نام مبارک وی تا دنیا دنیاست بر زبان صراط حق ساری و جاری باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374727

مهمترین اخبار ایران و جهان: