نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 02:39

روایتی از طعم حقوق بشر پلیس آمریکایی ضد فرد تهدیدکننده «بایدن»!

در ادامه فهرست سیاه نقض حقوق بشری در آمریکا، رسانه‌های غربی روز چهارشنبه از کشته شدن فرد مظنون به تهدید بایدن به ضرب گلوله پلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه فهرست سیاه نقض حقوق بشر آمریکایی، رسانه‌های غربی با خونسردی آشکار و بدون دغدغه از نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا از کشته شدن فردی که پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و معاون وی را در فضای مجازی تهدید به قتل کرده بود، خبر دادند.

بر اساس این گزارش، اداره تحقیقات فدرال آمریکا در گزارشی اعلام کرد مردی که در فضای مجازی تهدیدهای خشونت‌آمیزی را علیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و سایر مقام‌ها پست کرده بود، روز گذشته (چهارشنبه) در یورش اف‌بی‌آی به ضرب گلوله کشته شده است.

کاخ سفید برخلاف اینکه ژست دفاع از حقوق بشر را می‌گیرد، اما دچار تناقض‌گویی‌های فراوان در این زمینه است. سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید هر سال بیش از ۱۰۰۰ نفر در آمریکا به دست پلیس کشته می‌شوند اما چون دولت داده‌ها را جمع‌آوری نمی‌کند، شمار دقیق قربانیان مشخص نیست.

در همین ارتباط، برخی فعالان حقوق بشری در شبکه‌های اجتماعی با محکوم کردن اقدام مرگبار پلیس و کشتن غیرقانونی فرد تهدید کننده رئیس جمهور آمریکا و معاونانش بدون برگزاری دادرسی این اقدام را نقض حقوق بشر در کشور مهد دموکراسی دانستند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در واکنش به کشته شدن غیر قانونی «کرِیگ رابرتسون»، فرد تهدید کننده جو بایدن در پست‌های توییتری خود با طعنه به مدعیان آزادی و حقوق بشر در مهد دموکراسی اعلام کردند که بنگرید که پلیس آمریکا یک تهدید کوچک الکترونیکی را چگونه با گلوله و یورش بدون دادرسی در محاکم حقوقی پاسخ می‌دهد.

منابع غربی با اشاره به جزئیات خبر کشته شدن این فرد اعلام کردند که ساعاتی پیش از سفر آقای بایدن به ایالت یوتا، مأموران تلاش داشتند کرِیگ رابرتسون را با حکم جلب در خانه‌اش در یوتا دستگیر کنند. این یورش حدود ساعت ۰۶:۱۵ به وقت محلی در پِرُوو در حدود ۶۵ کیلومتری جنوب شهر «سالت لیک» روی داد.

پلیس فدرال آگاهی آمریکا، اف‌بی‌آی، از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در دعوی قضائی که در ایالت یوتا علیه این فرد آمده است که رابرتسون خود را یکی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا معرفی و بایدن و تعداد دیگر از مسئولان این کشور را در فضای مجازی به قتل تهدید کرده بود. وی در یکی از پست‌های منتشر شده در فضای مجازی نوشته است: شنیده‌ام بایدن قصد دارد به ایالت یوتا بیاید. گرد و خاک اسلحه ام از نوع ام ۲۴ را پاک می‌کنم. خوش آمدی دلقک!

گفتنی است پیشتر، سازمان عفو بین‌الملل بارها ضمن محکومیت رویکرد خشن پلیس آمریکا در مواجهه با متهمان، پایمال شدن حقوق مدنی و نقض حقوق بشر در ایالات متحده را نگران‌کننده و به صدور بیانیه‌های صرفاً اعتراضی بسنده کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436427

مهمترین اخبار ایران و جهان: