نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 19:13

شهرهای ساحلی کمتر شناخته‌شده ترکیه

در ادامه چندین شهر ساحلی و ارزان را معرفی کنیم تا بر اساس بودجه‌تان محل اقامت خود را رزرو کرده و سفری همراه با آرامش را تجربه کنید و خاطره‌ای رویایی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به دلیل همسایه بودن کشور ترکیه با کشورمان از لحاظ فرهنگی نیز به همدیگر نزدیک هستیم و غذاها و آداب و رسوم یکسانی دارند. سواحل همواره از جاهای موردعلاقه مسافران است و برای گذران تعطیلات ترجیح می‌دهند بیشتر اوقات را در ساحل سپری کنند. شهرهای ساحلی در میان سایر شهرها از اهمیت زیادی برخوردار است که کشور ترکیه نیز به دلیل قرارگیری در کنار دریای سیاه ساحل بسیار زیبایی دارد و توانسته در دل مسافران جا باز کند. با این اوصاف، انتخاب شهر دیدنی و ارزان برای مسافران اولویت زیادی دارد و شما نیز در هنگام تصمیم به سفر و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما خودتان را به آنتالیا، آلانیا، بدروم و کوش آداسی محدود نکنید و به دنبال شهرهای ارزان‌قیمت باشید. ما در این متن چندین شهر ساحلی و ارزان را معرفی کنیم تا بر اساس بودجه‌تان محل اقامت خود را رزرو کرده و سفری همراه با آرامش را تجربه کنید و خاطره‌ای رویایی برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

جزیره آوازا

جزیره آوازا از شهرهای قدیمی در ترکیه بوده و مقصدی زیبا در فصل تابستان است. همچنین این شهر جزو شهرهای ارزان بوده و برای تمامی رده‌های سنی مناسب است تا با خرید بلیط هواپیما به آنجا سفر کنند. در میان شهروندان ترکیه این جزیره طرفداران زیادی دارد و جزو جاهای تماشایی با تفریحات آبی بی‌نظیر است. جزیره آوازا جمعیت اندکی دارد و در فصل تابستان توریست‌های زیادی عازم این جزیره می‌شوند. در این جزیره می‌توانید از ساحل زیبا و تفریحات ساحلی و آبی لذت ببرید. همچنین چندین جاذبه تاریخی و صومعه نیز در این جزیره وجود دارند که تماشای آن‌ها به همه گردشگران توصیه می‌شوند. برای دسترسی به این جزیره می‌توانید از طریق اتوبوس‌های دریایی و کشتی از شهر استانبول اقدام کنید. علاوه بر توریست‌ها خود اهالی استانبول نیز برای سفر این جزیره را انتخاب می‌کنند. پس اگر به دنبال محلی ارزان و مقرون‌به‌صرفه هستید، با انتخاب جزیره آوازا سفری رویایی را تجربه خواهید کرد.

آیوالیک

یکی دیگر از شهرهای ساحلی ترکیه آیوالیک است که در فصل تابستان آماده استقبال از مسافران و توریست‌های سراسر جهان می‌شود. همچنین اگر به دنبال محلی ارزان‌قیمت با جاهای دیدنی زیبا هستید، حتماً برنامه سفری‌تان را به این شهر تنظیم کنید. در این میان از ساحل دریای اژه نیز لذت ببرید. بعد از تفریحات آبی می‌توانید به دهکده باستانی یونانی و آبشار آیوالیک بروید، مطمئناً از گشت‌وگذار در این شهر سیر نخواهید شد. ساختمان‌های دیدنی و رنگارنگ همراه با جاهای دیدنی و مذهبی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند. همچنین از جاهای دیدنی این شهر ساحلی می‌توان به آبشار زیبایی اشاره کرد که سرشار از آرامش بوده و شما را ریلکس می‌کند. با انتخاب شهر آیوالیک سفری به‌یادماندنی دعوت می‌کنیم.

شهرهای ساحلی کمتر شناخته‌شده ترکیه

الیمپوس

شهر الیمپوس از شهرهای باقی‌مانده از روم باستان محسوب می‌شود و در کنار کوه الیمپوس قرار دارد. این شهر جزو ارزان‌ترین شهر ترکیه به شمار می‌رود که علاوه بر ساحل و ورزش‌های آبی می‌توانید از جنگل زیبا و اماکن تاریخی بازدید کنید. علاوه بر تفریحات دریایی می‌توانید از خانه‌های درختی و جنگل‌های سرسبز لذت ببرید و با اقامت در خانه‌های درختی و طبیعت‌گردی سفری ارزان را تجربه خواهید کرد یا اینکه در میان جنگل می‌توانید کمپ کنید. برای دسترسی به ساحل این شهر می‌توانید از محل‌های اقامت خود ۱۰ دقیقه پیاده بروید. از تفریحات دریا می‌توان به قایق‌سواری اشاره کرد که به مدت نیم ساعت می‌توانید لحظات خوشی را تجربه کنید. همچنین این شهر و ساحل آن برای عکاسی گزینه مناسبی است. این شهر در تجارت دریایی نیز مشهور بوده و در طول تاریخ محل حمله دزدان دریایی بوده است. غواصی نیز جزو تفریحات دیگر در الیمپوس ترکیه است که با تجهیزات کامل در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برای دسترسی به این شهر زیبا می‌توانید از فرودگاه آنتالیا اتومبیل کرایه کنید و با ادامه ۹ کیلومتر و با خروج از شهر کمر تابلوی الیمپوس را خواهید دید که حدوداً ۳ کیلومتر باید طی شود. پس با خیال راحت می‌توانید این شهر بی‌نظیر را در فهرست سفرتان قرار دهید.

شیله

شهر شیله در ساحل دریای سیاه قرار دارد و جزو ارزان‌ترین شهرهای ترکیه است. این شهر زیبا با قدمت زیاد خود مکان‌های باستانی دیدنی دارد و در فصل تابستان مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. با توجه به اینکه در طول سال توریست‌های زیادی عازم این شهر می‌شوند. همچنین در شهر شیله چندین جشنواره محلی برگزار می‌شود که موردتوجه توریست‌ها قرار می‌گیرد. همچنین اهالی استانبول نیز برای فرار از گرما در تابستان به این شهر پناه می‌برند. چندین رستوران غذاهای دریایی در این شهر دایر کرده‌اند که حتماً برای وعده‌های غذایی‌تان به این رستوران‌ها سر بزنید. اگر به دنبال شهر ساحلی دیدنی و تماشایی هستید، با هزینه کم می‌توانید مقصدتان را شیله انتخاب کنید، مطمئن باشید از این انتخابتان پشیمان نخواهید شد.

شهرهای ساحلی کمتر شناخته‌شده ترکیه

کیلیوس

یکی دیگر از شهرهای ساحلی در شهر نزدیکی شهر استانبول می‌توان به کیلیوس اشاره کرد که محبوب گردشگران و توریست‌ها شده است. این شهر ساحلی با مناظر بی‌نظیری از دریا و ساحل شنی جزو شهرهای ارزان‌قیمت در ترکیه است. اگر دوست دارید در هنگام سفرتان در دریا و ساحل باشید، پیشنهاد ما انتخاب شهر کیلیوس است که با بودجه اندک یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرتان را تجربه خواهید کرد. ساحل کیلیوس ماسه‌ای بوده و با دمای پایین خود می‌توانید از گرمای تابستان رها شوید و ساحل زیبا را تماشا کنید. سایر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی در شهر کیلیوس عبارت‌اند ورزش‌های آبی مانند شنا، غواصی و استراحت و آفتاب‌گیری در کنار ساحل که در باشگاه ساحلی برای مسافران در نظر گرفته‌شده‌اند که می‌توانید از جت اسکی، قایق‌سواری و والیبال ساحلی لذت ببرید. همچنین قلعه ژنو جزو جاهای دیدنی این شهر است که بازدید از داخل آن امکان‌پذیر نیست اما محوطه آن را می‌توانید تماشا کنید.

سخن آخر

کشور ترکیه، کشوری اروپایی آسیایی و توریستی است که همواره موردتوجه گردشگران سراسر جهان است. این کشور به شهرهای ساحلی مشهور بوده و در این متن سعی بر آن شده است تا با انتخاب صحیح بهترین خاطرات را در تعطیلات خود بگذرانید. توریست و گردشگر در این کشور حرف اول را می‌زنند و با توجه به اینکه ایرانیان نیز به سفر ترکیه علاقه‌مند هستند، ما سعی داشته‌ایم تا با معرفی چندین شهر ساحلی به شما کمک کنیم در خرید بلیط هواپیما کارتان راحت باشد. با مطالعه این متن می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌تان خاطره‌انگیزترین سفرتان را تجربه کنید و بهترین لحظات را رقم بزنید. از همین حالا به فکر تعطیلات تابستانی خود باشید و با خرید بلیط هواپیمای ارزان خودتان را به محلی خنک میهمان کنید. می‌توان گفت هرچه شهر آرام و کم رفت و آمد باشد، اقامتی همراه با آرامش خواهید داشت و هزینه کمتری را پرداخت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416771

مهمترین اخبار ایران و جهان: