نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 19:41

ریشه کنی فقر مطلق از اهداف و رویکردهای مهم دولت سیزدهم است

تبریز-استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر عزم و اراده دولت برای تامین رفاه و معیشت مردم، گفت: کاهش فقر نسبی و ریشه کنی فقر مطلق از اهداف و رویکردهای مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرم روز چهارشنبه در دیدار با مدیران تأمین اجتماعی و بهزیستی آذربایجان شرقی، افزود: عدالت یارانه‌ای بر اساس برخورداری اقشار مختلف جامعه، تضمین معیشت طبقات گوناگون، فراگیری تأمین اجتماعی و بیمه درمانی خانوارها، افزایش میزان جمعیت پوشش بیمه‌ای، افزایش امید به زندگی سالم و کاهش هزینه‌های سلامت از مهم‌ترین مؤلفه‌های وضعیت مطلوب در حوزه اجتماعی و سلامت طبق سند تحول دولت مردمی است.

وی با قدردانی از خدمات مجموعه‌های خدماتی تأمین اجتماعی در گسترش و توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای شاخص‌های سلامت، اظهار کرد: در خدمات‌دهی به افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، عزت نفس و کرامت مردم باید حفظ شود و در این میان تلاش‌های کارکنان بهزیستی، تأمین اجتماعی و سایر نهادهای اجتماعی باید با نگاه تکلیف شرعی، نوع‌دوستی و در چارچوب خدمت به مردم تلقی شود.

خرم با اشاره به اینکه گسترش عدالت اجتماعی، تأمین رفاه عمومی و ارتقای کیفیت زندگی مردم از اهداف والای انقلاب اسلامی در حوزه‌های اجتماعی و عمومی است، ادامه داد: بهداشت جسمانی و روانی که در حوزه فعالیت نهادهای خدمات‌رسان اجتماعی است، زمینه توسعه یافتگی کشور و ایجاد عدالت اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی از سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایت‌محور یاد کرد که باید توجه مضاعف و حمایت کافی نسبت به جامعه مخاطب خود داشته باشد.

خرم توسعه پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت همگانی و رایگان برای حاشیه‌نشینان و دهک‌های پایین اجتماعی و نیازمندان را از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌ای ذکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1373527

مهمترین اخبار ایران و جهان: