نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 10:37

ساماندهی گلزارهای شهدای گچساران نیازمند اعتبار

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای ساماندهی گلزار های شهدای این شهرستان نیاز است.

سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ۱۳ باب از گلزار های شهدای این شهرستان فاقد روشنایی است که انتظار می رود دستگاه های متولی در زمینه رفع این مشکل اقدام کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای ساماندهی گلزار های شهدای این شهرستان نیاز است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران تصریح کرد: با جذب این میزان اعتبارات تمام قبور شهدای این شهرستان تا پایان امسال ساماندهی خواهند شد.

حسینی عنوان کرد: بیش از ۴۴ گلزار شهدا در این شهرستان وجود دارد که پیکر ۳۳۵ شهید انقلاب در آن آرمیده است.

وی گفت: ۹ گلزار شهدا در این شهرستان نیازمند مرمت و بازسازی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ میلیارد ریال در سال گذشته به بنیاد شهید این شهرستان برای ساماندهی گلزار های شهدا اختصاص یافت که تمام این اعتبارات تخصیص داده شد.

حسینی بیان کرد: تجهیز گلزار روستای دیل به سیستم سرمایشی و گرمایشی، و رفع مشکل سیستم صوتی و ایزوگام گلزار مرکز شهر دوگنبدان ازبرنامه های در دست اجرای این اداره در سالجاری است.

وی افزود: تعداد فرزندان شهدای این شهرستان ۲۳۴ نفر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران ادامه داد: این شهرستان در دفاع مقدس یکهزارو ۸۶۳ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حسینی اضافه کرد: جانبازان این شهرستان دارای مجروحیت های شیمیایی، ریه، چشم و پوست هستند.

وی گفت: هم اکنون ۱۶۵ نفر از پدر و مادر شهدای این شهرستان زنده و در قید حیات هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران اظهار کرد: یکهزارو ۱۶۱ نفر دارای جانبازی زیر ۲۵ درصد، ۴۲۸ نفر دارای ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی، ۴۸ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد جانبازی و ۹ نفر ۷۰ درصد است.

 پایان پیام/۸۲۰۳۳

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431827

مهمترین اخبار ایران و جهان: